Bonavent Haugaard/Bonevent Corneliussen

Startet af Tove Nielsen, 21 Sep 2011 - 21:01

Forrige emne - Næste emne

Tove Nielsen

Hej

Jeg er meget i tvivl om disse to er den samme person, men jeg kan ikke få det til at stemme helt overens.  Bonevent Haagaard/Haugaard er født i Nyborg 1745 og døbt 16. juli 1745 i Nyborg, som søn af Cornelius Haagaard/Haugaard og Kirsten Sørensdatter og Bonevent Corneliussen er ifl. FT-1787 fra Frørup sogn, Vindinge Herred 39 år. Han dør 2. marts 1821 83 år gammel, så det passer ikke helt sammen, at det skulle ære den samme person.  Derfor er det muligt at Bonevent Corneliussen er Cornelius Haagaards anden søn eller han er søn af en helt anden.

Er det mon muligt at finde ud af dette?

mvh
Tove Nielsen

Ole Dorch

Jeg synes lige du glemmer denne væsentlige oplysning:

Nyborg 1751-1808 opsl. 149: konf. 1763 Bonevent Corneliussen søn af afgangne Cornelius Haagaard.(direkte oversat fra kirkebogen).

Aldersopgivelser ved dødsfald er tit meget ved siden af, specielt når vi taler om personer der er blevet meget gamle. Konfirmationsindskriften ovenfor er til gengæld meget troværdig.

..og så bør du vel også videregive denne link om oplysninger vedrørende familien som er fundet:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,18147.0.html


mvh.
Ole Fabricius Dorch

Tove Nielsen

Hej Ole Fabricius Dorch

Tak for svaret, jeg har tidligere henvendt mig til vedkommende, men har ikke fået nogen reaktion, men jeg har atter henvendt mig til ham

mvh
Tove

Anders Bébe Hansen

Hej Tove.

Har ikke været inde på siden her i lang tid. Men har svaret på din kommentar i mit indlæg:)

Venlig Hilsen Anders.