Cecilie Pedersens aner, født Odense amt Gamtofte sogn 1896

Startet af Trond Stenvard, 20 Sep 2011 - 16:35

Forrige emne - Næste emne

Trond Stenvard

Hej
Jag har tidigare i forum frågat efter min farfars foreldre och fått fantastisk respons och hjälp och nu behöver jag ytterliga hjälp för min farfars mor, Cecilie Kathrine Pedersens föräldrars anor


Cecilie Cathrine Pedersen født Odense amt Gamtofte sogn 1896 opslag 80 nr.6

Cecilies far: Jens Pedersen
Cecilies mor: Hansine Petrea Christensen

var kom de ifrån och vad hette deras föräldrar??

Det sägs att min farfar (som nu inte lever) pratade om att Cecilie ev härstammade från invandrade "tyska kartoffelbönder"... Går det ev att hitta sådana i kirkebögene om man går längre tillbaka i tid??


Egon Sørensen

God dag Trond!


Cecilie Kathrine Pedersen er konfirmeret i Skanderborg amt Tamdrup sogn i 1910 opslag 134 nr.9

Jeg har derfor ment at Cecilies mor Hansine Petrea Christensen skulle findes i det område.

Jeg har fundet en Hansine Petrea Christensen født i Vejle amt Hornum sogn i 1865 opslag 58 nr.5

Hansine er konfirmeret i Vejle amt Stenderup sogn i 1880 opslag 94 nr.2

Alderen passer, men jeg kan ikke finde beviset på at hun er Cecilies mor, derfor er dette kun et

forslag til videre undersøgelse.

Tamdrup, Tyrsted og Stenderup er sogne ikke ret langt fra hinanden, så hun skal muligvis søges i

dette område.

Se amts og sognekort.


http://www.dis-danmark.dk/kort/kort.htm


Mvh.

Egon Sørensen


Trond Stenvard

Tackar för det!
Men jag får säga att trots att jag hittat sidan i kyrkboken kan jag tyvärr inte se vad det står? Är det någon som kan tyda ?

/Trond

Trond Stenvard

I FT 1880 för Vejle, , Stenderup, Sønder Aldum By, et Hus, 96, FT-1880, C9730  finnes en Hansine Petrie Christensen. :

Vejle, , Stenderup, Sønder Aldum By, et Hus, 96, FT-1880, C9730 
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Knud Christensen 46  Gift Husmand  Greis Sogn, Veile Amt

Dorthea Christine Christensen 35  Gift Hans Kone  Stenderup Sogn, Veile Amt

Hansine Petrie Christensen 14   Deres Datter  Hornum Sogn, Veile Amt

Adeleide Cohen 59  Fraskilt Indsider  Frederiksberg


Stämmer detta med det vi hittat i dåp- och konfirmationsboken??

/Trond

Gitte Johansen

Hvis det er den rigtige, Egon har fundet, og det tror jeg på, er det også den rigtige, du har fundet.
i Ft 1870, Hornum, opslag 5, står de nederst på siden. Der står kun Sine i stedet for Hansine.
Men hendes far er gift 2. gang. Hendes mor, Kristense er død, Hornum 1845-1881, opslag 184, nr. 4.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Trond Stenvard

Tack tack

Jag har problem att se de sidor i kirkebogen som ni länkar till.

Hornum 1845-1881, opslag 184, nr. 4. tex, där står döda år 1867-1869, men jag vet inte varför det blir så.

Men tack för att ni engagerar er så !! :)

/Trond


Gitte Johansen

#7
Ja men hun dør også i 1869.

Det er nr. 4 nederst på opslag 184.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Trond Stenvard

Ok, jag har ju väldigt väldigt svårt att se vad som står i de här danska kyrkböckerna, de är inte alls så lättlästa som de norska.

Hansines far är alltså Knud Christensen från  Greis Sogn, Veile Amt född ca 1833.

Hansines mor är.. ? Kristense Pedersen, död

Vad som står sedan i Hornum 1845-1881, opslag 184, nr. 4. vet jeg ikke!

Den Dorthea som står med i FT1800 är alltså Knuds fru nr 2.

Inte helt lätt detta här men tror jag har förstått nu.
Tacktack :)


Gitte Johansen

Kristense  Pedersen er død den 2. oktober 1869, begravet den 8. oktober 1869. Hun er 36 år, da hun dør.

Jeg kan heller ikke læse det hele, men der står at hun er Knud Kristensens kone af 1. ægteskab, tror jeg. Men du kan evt. skrive en indlæg i hjælp til tydning.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com