Jacobine Regine Knudsen

Startet af Kirsten Andersen, 18 Sep 2011 - 12:02

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Andersen

Håber at der er nogle som kan hjælpe mig.
Jeg søger Jacobine Regine Knudsen, hun skulle være født omkring 1857/58.
Hun døde den 14. juni 1860(Helligåndskirken), hun havde samtidig en søster Anna Dorthea som også døde 1860, men 1. juli.
Med venlig hilsen
Kirsten Andersen

Alice Oppenheim

Hej,

Jeg går ud fra, at du allerede har fundet hendes død & begravelse. Hér står, at hun er datter af Arbejdsmand KNUDSEN i Hyskenstrædet 14. Hun er død 2½ år gammel af skarlagensfeber (Helligåndskirkens KB 1853-61, død; opslag 158)

— Har du tjekket familien i FT-1860. Et opslagsnummer?

Alice Oppenheim

#2
Gad vide, om du ikke skal have fat i JACOB PETER KNUDSEN & REGINE DORTHEA CHRISTENSEN ...?


Jeg tjekker ....


Yep! Der er født en ANNA DORTHEA KNUDSEN i 1856 med ovennævnte forældre. Hun ses døbt i Helligånden 1854-61; opslag 251 ... familien bor da i Grønnegaden 284

Mon så ikke JACOBINE REGINE findes et par opslag længere henne?

PS: Samme par får en søn døbt JENS PETER i Skt Pouls i 1859 ... så måske denne kirke også er brugt ved JACOBINEs dåb?

Kirsten Andersen

jeg har været hele Helligånden igennem, og jeg kan ikke finde hende, hun er heller ikke i skt. pauls hvor Jens Peter er.
Med venlig hilsen
Kirsten Andersen

Alice Oppenheim

Du kunne spare os meget tid ved at linke til din gamle tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=6653.0

Kirsten Andersen

Jeg har været det hele igennem, og det har sådan set ikke noget med den gamle tråd at gøre, for alt det har jeg, 4 børn ialt, men der dukkede lige pludselig et barn til op på dødesiden hvor Anna Dorthea død den 1. juli 1860 i Helligåndskirken står, men  ovenover står der et barn til Jacobine Regine død den 14. juni 1860.

Jeg har været i folketællingen 1860 for både Grønnegade og Hyskenstræde og de findes ikke.
Med venlig hilsen
Kirsten Andersen

Kaj Larsen

Hej

De er i Hyskenstræde 14 FT1860

AO-FT 1860

København - Snarens Kvarter del 2

Mat. Nr 67 - 147

opslag  152.

Mvh. Kaj Larsen

Kirsten Andersen

tusind tusind tak, jeg har kikket strandens kvarter. du skal have et stort knus.
Med venlig hilsen
Kirsten Andersen

Kirsten Andersen

du kunne vel ikke tyde for mig hvad der står ud for Regine Dorthea hvor hun kommer fra.
Med venlig hilsen
Kirsten Andersen