Familien Korshagen, Rørvig, Fredericia, Thorsager

Startet af Frank Hollinger, 17 Sep 2011 - 11:51

Forrige emne - Næste emne

Frank Hollinger

Jeg har 2 kvinder fra Korshagen-familien, der er giftet ind i mit anetræ, som jeg gerne vil vide noget mere om. Det drejer sig om:

1. Olga Elisabeth Korshagen (1887-1975), bosat i Nykøbing Falster og Rørvig, begravet i Rørvig, gift 1948 med Mathias "Max" Hollinger (1883-1975).

2. Grethe Korshagen, ifølge min familie født i Rørvig, død sidst i 1970´erne, men jeg kan ikke finde hendes dåb i KB . Gift med Jaksi Hollinger (1913-1997).

Kvinderne er niece og tante/faster og blev gift med far og søn (Hollingerne) og er i familie med den kendte arkitekt, Erik Korshagen (fætter/nevø), hvis familie jeg kan spore tilbage til Michaelis sogn, Fredericia og Thorsager på Djursland.

Familien har en stærk relation til Rørvig. Navnet Korshagen er måske taget fra "Korshage", der er et kendt naturområde nord for Rørvig. Korshagen er også et stednavn i Norge.

Jeg har uden held forsøgt at kontakte nulevende personer med efternavnet Korshagen...

Nogen, der har kendskab til familien?
Mvh Frank H, Gentofte

Frank Hollinger

Ups, der løb jeg lige med en halv vind, beklager! Dobbeltcheckede hos de gamle i familien.

Grethe er IKKE en Korshagen og IKKE i familie med Olga Elisabeth Korshagen, men datter af en af gårdejerne i Rørvig. Ifølge familien er hun født i Rørvig, på ca. samme alder som Jaksi Hollinger og gift i Rørvig.
Mvh Frank H, Gentofte