Niels Peter Thomsen - Eskildsø?

Startet af Trine Nielsen, 17 Sep 2011 - 04:02

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Jeg har lige fundet min ane Niels Peter Thomsen's vielse i Vindblæs Randers 1864 til Jensine Marie Lauritzen (opslag 88) og der står at han er bestyrer på gården Eskildsø på Sjælland.

Men hvilken by hører Eskildsø til så jeg kan se om han tog tilbage dertil? Har ikke kunne finde ham i folketællingerne for 1870, 1880 eller 1890, vil virkelig gerne have ham afsluttet.

Egon Sørensen

God morgen Trine!


Er det ham?
--------------------------------------------------------------------------------

   
Niels Peder Thomasen Pedigree
  Male   Family
   

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:  25 AUG 1831   Udbynedre, , Randers, Denmark

Christening: 
Death:  23 APR 1874     
Burial: 
   

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
  Spouse:  Jensine Marie Laursen  Family


Ifølge FS døde han 1874, men hvor måske kan det findes.


Mvh.

Egon Sørensen
 


Vibeke Thillemann

Ifølge Trap Danmarks stedregister ligger gården Eskilsø i Selsø Sogn, Horns Herred, Frederiksborg Amt.
Venlig hilsen
Vibeke Thillemann

Anne Mortensen

FT 1870
Frederiksborg
Selsø
opslag 21
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Egon Sørensen

Hej!

Ved sønnens Niels Poul Thomsens konfirmation i  Nimtofte i Randers amt bekræftes det at Niels Peter

Thomsen

KB Nimtofte Randers 1859-1882 opslag 91

Mvh.

Egon Sørensen



Trine Nielsen

Mange mange tusind tak til jer alle! :D

Med hensyn til FS, så har jeg ikke set det årstal før, og han er ikke at finde i Eskildsø det år, eller senere (kiggede 1870-1880). Det er da underligt at konen bliver nævnt som værende på Eskildsø ved sønnens konfirmation og så han ikke er død der.

Egon Sørensen

#6
Hej Trine!


Fandt dem lige i 1880.


Samtlige personer i husstanden

aalborg, Hindsted, Visborg, Hadsund Visborg Sogn, Et Hus- 1Familie, Nr. 5, FT-1880, C2128
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jensine Marie Thomasen født Lauritzen 46  Enke Husmoder  Garum, Skanderborg Amt ??
Marie Mariane Thomsen 10  Ugift Datter  Eskildsø, Sjælland ??
   


Samtlige personer i husstanden

aalborg, Hindsted, Visborg, Hadsund, Visborg Sogn, Hus, 73, FT-1890, D2087
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jensine Tomsen født Laursen 56   Husmoder Husejerinde Søvind, Aarhus Amt
Marie Mariane Thomsen 20   Datter Lærerinde Eskildsø, Frederiksborgs Amt
 

Mvh.

Egon Sørensen

Jakob Jensen

Der er kun 3 bebyggelser på Eskildsø: http://www.wikimapia.org/#lat=55.7352928&lon=12.0721239&z=18&l=0&m=h

Det kunne selvfølgelig være anderledes for 120-150 år siden.

Når man googler øens navn, så står der noget om et kloster. Det må være det, man ser resterne af her: http://www.wikimapia.org/#lat=55.738242&lon=12.0778129&z=19&l=0&m=h

Egon Sørensen

Hej Trine!


Niels Peter Thomsen dør i København 23 april 1874 adresse Thodesgade nr.10

Han bliver begravet i Vindblæs sogn KB 1867-1883 opslag 162.


Mvh.

Egon Sørensen

Trine Nielsen

Mange millioner gange tak! Jeg har i så mange år troet jeg aldrig ville finde ham fordi han rejste så meget og nu kan jeg endelig afslutte ham! Egon du er en haj, milliarder gange tak til dig!  ;D