Rasmus Pedersen, født i Ørum Sogn

Startet af Peer Petersen, 16 Sep 2011 - 21:37

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Jeg søger informationer om evt. ægteskab og børn til Rasmus Pedersen. Han blev født i Ørum sogn, Galten Herred, Randers Amt den 16. januar 1874. Faderen var Kjeld Pedersen og moderen Ane Marie Laursen.
Han havde en broder Peder også født i Ørum sogn den 7. sept. 1871. Også hans evt. ægteskab og børn vil være meget interessant at finde for mig.
Hvem kan hjælpe mig lidt videre.

Peer

Else Skovbo Jensen

Hej
Han havde flere søskende ifølge Fam.Search.
2. KAREN MARIE PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 15 OCT 1865 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

3. LAURS PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 08 MAR 1868 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

4. PEDER PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 08 OCT 1871 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

5. RASMUS PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Christening: 02 APR 1874 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

6. RASMINE PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 01 MAY 1864 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark

7. RASMINE PEDERSEN - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Christening: 01 MAY 1864 Orum Ved Vaerum, Randers, Denmark


Her er en folketælling for 1880

Randers, Galten, Ørum, Væth By Ørum Sogn, et huus, 75 (10), FT-1880, C7577
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kjeld Pedersen 40  Gift husfader dagleier i agerbruget  Haslund Sogn Randers Amt
Ane Marie Laursen 40  Gift hans kone  Tørslev Rougsø Herred Randers Amt
Peder Pedersen 8  Ugift deres børn  Heri Sognet Randers Amt
Rasmus Pedersen 6  Ugift deres børn  Heri Sognet Randers Amt
Anton Pedersen under 1 aar  Ugift deres børn  Heri Sognet Randers Amt
 
--------------------------------------------------------------------------------
På AO Ørum, Galten herred finder jeg Peder konf. 1885, opslag 15. Han er ude at tjene i samme landsby som forældrene bor, Væth.
På AO kan du også finde de følgende folketællinger og se, om børnene er blevet i sognet.

med venlig hilsen
Else

Peer Petersen

Kære Else

Det var da et interessant svar. Jeg må se om jeg kan finde disse børn i senere folketællinger.

Peer

Eva Bjarnø

 ;) Det så pludseligt så bekendt ud. Peder Pedersen er min oldefar, han bliver gift med Kirstine Mønsted d. 2. november 1893
De får 6 børn
Ane Marie Pedersen 22/2-1894
Kjeld Pedersen 6/12- 1895
Søren Mønsted Pedersen 21/10- 1897
Gerda Edith Pedersen 6/4-05 (min farmor)
Otto Mønsted Pedersen 7/3-07
Sigfred Mønsted 17/8 -08

Peer Petersen

Hej Eva

Det var da et meget spændende svar.Peders bror Anton Pedersen rejste til USA og blev der registreret som Anthon Pedersen. Han har et barnebarn William (Bill) Pedersen der bor i Washington.
Bill har bedt mig hjælpe med at finde efterlevende efter enten Rasmus eller Peder og du er jo en sådan. Kan du beskrive din slægt tilbage til din oldefar? I givet fald vil jeg med din tilladelse sende denne til USA

Eva Bjarnø

Min farmor tjener i Randers og her møder hun en sergent af dragonerne Marius Hansen(sjællænder fra Lynge, Uggerløse), og bliver gravid med min far, Preben Mønsted, de bliver borgerligt viet et par år senere og flytter til Als. Som helt ung kommer min far til København, hvor han møder min mor(Lolland: Hunseby, Våbensted og Engestofte). De bliver aldrig gift, derfor ved jeg ikke så meget, men ...... Jeg har fornylig opdaget, at jeg slet ikke er enebarn, men har to søstre fra Prebens første ægteskab og en bror fra et senere. Jeg har fået en lille smule kontakt med mine søstre og et brev fra min bror, så jeg tror at de ved en hel del mere.
Selvfølgelig må du sende det, som jeg skriver til USA.

Eva

Peer Petersen

Hej Eva

Har du lyst til at knytte kontakt med Bill Pedersen? I givet fald må du sende mig enten adresse eller telefonnr.

Peer