Christian Emanuel Brandt død Maribo, Nakskov.

Startet af Jørgen Chr., 11 Sep 2011 - 16:30

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Jeg er bekneb for at vide, hvad der står under Christian Emanuel Brandt's død.  Se venligst under AO Maribo amt, Nakskov Skt. Nikolaj, 1854-1869, Døde Mandkjøn, opslag 258 personnr. 3, dødsdato 15.01.1868.  Det, jeg ikke kan læse, er, hvad der står efter "ugift Søn af Skp Johannes ?????".  Faderen (Johannes Brandt) skulle være død mellem sept. 1848 og 01.02.1855, idet Moderen er angivet som værende enke i 1855 ifølge FT-1855.

I håb om hjælp sender jeg her de venligste hilsener.

Jørgen

Jørgen Thue Pedersen

Hej!

Der er en parentes efter Brandt (= to streger)

ugift Søn af Skp Joh. Brandt /..../

Jeg vil ikke gætte på, hvad der står; jeg har set efter div. børn og hans egen dåb, men dér er der ikke noget, der ringer.
Han er ikke registreret død i KB, men er med i FT-1850, men det er jo desværre ikke et bevis for at han ikke kan være forsvundet (druknet?) inden, uden at man har vidst noget om det.

En af mulighederne:

Prøv at se, om du kan få adgang til den originale kirkebog.

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen

Jørgen Chr.

Kære Jørgen Thue.

Nej, hvor er jeg flov, for jeg ser først nu dit venlige svar på mit indlæg.  Jeg beder så inderligt om undskyldning, fordi jeg ikke har takket dig mange gange før nu.  Jeg plejer ikke at være så langsom, for jeg er ellers meget omhyggelig med at svare og takke meget hurtigt.

Jeg vil nu følge dit råd om at prøve at se den originale kirkebog.  Det kan jo være, den er tydeligere at læse.

Endnu en gang tak for din interesse i at hjælpe mig.

De allervenligste hilsener

Jørgen