søger oplysninger på Hans Hendriksen skovfoged Bonderup Holbæk

Startet af Tina Paaske, 10 Sep 2011 - 14:01

Forrige emne - Næste emne

Tina Paaske

Jeg er gået helt i stå på denne linje og mangler hjælp til at komme videre :-)

Jeg har:
Christen Christensen f 1 maj 1860 Vallekilde Holbæk, han gifter sig med Ane Elisabeth Hendriksen den 22 okt 1887 St. Tåstrup Holbæk (opsl 115). Jeg kan ikke finde hendes far, Hans Hendriksen, som er angivet til at være skovfoged i Bonderup ved vielsen, ingen hustru nævnt. Jeg har søgt i ddd og fs uden at finde noget der matchede. Jeg har forsøgt at finde Ane i kirkebogen fra St. Tåstrup, fra 1862 til 1866, uden held. Jeg har også søgt på Ane's konfirmation, i St. Tåstrup uden held. Ane og Christen får deres første barn Christine 2 dec 1890 i Skovvallingerød Holbæk (opsl 16), her står Ane som værende 27 år gammel. Jeg har søgt Christen Christensen og Ane Elisabeth i ddd og fs, men jeg får ikke bid. Hvad kan jeg gøre mere ? Er der andre steder jeg kan søge ?

Mange venlige hilsner
Tina Paaske

Flemming A. Aasklint

Hej Tina

Dem har jeg i min database.

Christen Christensen er fætter til min farmor.

Ane Elisabeth Henriksen
født 28 juni 1863 i Jystrup Sogn, Sorø Amt
Forældre: Hans Henriksen og Dorthea Sofie Rasmussen
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Tina Paaske

Hej Flemming  :)

Nej hvor godt, Christen Christensen er min svigermors farfar, hendes far var Christen Martin. Så ved du måske noget om hans forældre, Peder Madsen og Frederikke Christensen ? Jeg kan ikke finde Frederikke heller ??

Mange mange tak
Tina

Flemming A. Aasklint

Citat fra: Tina Paaske Dato 10 Sep 2011 - 14:23
Hej Flemming  :)

Nej hvor godt, Christen Christensen er min svigermors farfar, hendes far var Christen Martin. Så ved du måske noget om hans forældre, Peder Madsen og Frederikke Christensen ? Jeg kan ikke finde Frederikke heller ??

Mange mange tak
Tina

Ja - jeg har en hel del.

Jeg har både Christen Christensen og Ane Elisabeth Henriksens aner i flere generationer,


Familierapport for Peder Madsen

================================================================================
  Mand: Peder Madsen
================================================================================
           Født: 14 Aug. 1835 - Ordrup, Fårevejle Sogn
           Døbt: 1 Nov. 1835 - Fårevejle Kirke
            Død: 23 Sep. 1897 - Fårevejle By, Fårevejle Sogn
       Begravet: 1 Okt. 1897 - Fårevejle Sogn
            Far: Mads Nielsen (1802-1873)
            Mor: Maren Pedersdatter (1803-1890)
       Ægteskab:                                  Sted:  (Partners)
--------------------------------------------------------------------------------
Anden ægtefælle: Karen Marie Jensdatter (1841-1919)
                    Dato: 24 Jun. 1865 - Vallekilde Kirke
--------------------------------------------------------------------------------
Begivenheder
--------------------------------------------------------------------------------

      1. Han blev konfirmeret 27 Apr. 1851 i Fårevejle Kirke.

================================================================================
Hustru: Frederikke Christensdatter
================================================================================
           Født: 28 Jan. 1841 - Starreklinte, Vallekilde Sogn
           Døbt: 31 Jan. 1841 - Vallekilde Kirke
            Død:
       Begravet:
            Far: Christen Christensen (1792-1845)
            Mor: Ane Kirstine Andersdatter (1813-1855/1860)
--------------------------------------------------------------------------------
Begivenheder
--------------------------------------------------------------------------------

      1. Hun blev konfirmeret 15 Apr. 1855 i Vallekiklde Kirke.

================================================================================
Børn
================================================================================
1  M  Christen Christensen
           Født: 1 Maj 1860 - Bjerresøe, Vallekilde Sogn
           Døbt: 1 Jul. 1860 - Vallekilde Kirke
            Død:
       Begravet:
      Ægtefælle: Ane Elisabeth Henriksen (1863-          )
    Vielsesdato: 22 Okt. 1887 - Store Tåstrup Kirke
      Ægtefælle:
    Vielsesdato:
--------------------------------------------------------------------------------

================================================================================
Dåbsnotater: Mand - Peder Madsen
================================================================================

Faddere: husmændene Jørgen Kristensen af Weddinge,Peder Nielsen
og Jens Kristensen af Ordrup,pigen Ane Povelsdatter af   Fårevejle.

================================================================================
Generelle notater: Mand - Peder Madsen
================================================================================

   Rejste 1.11.1856 til Vallekilde sogn fra Adelersborg.

================================================================================
Generelle notater: Hustru - Frederikke Christensdatter
================================================================================

Afg. 8 november 1864 fra Vallekilde til Søllerød Sogn.
Afg. 1 november 1867 fra Søllerød til København

--

Fkt 1885 og 1890:
Prinsensgade 19
ugift og rullekone.

Sidst ændret: 10 Sep. 2011

Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Tina Paaske

Hej Flemming Rigtig mange tak !!

Jeg har lige et lille men, jeg har fundet Ane Marie og Kirstine, Ane Elisabeth's søstre, i Jystrup hhv 1866 og 1867, opsl 188 og 189. Men jeg kan ikke finde Elisabeth, hvor har de puttet hende hen ? Har du eventuelt et opslagsnr. ?

Mange tak
Mange venlige hilsner
Tina

Flemming A. Aasklint

Citat fra: Tina Paaske Dato 10 Sep 2011 - 15:01
Hej Flemming Rigtig mange tak !!

Jeg har lige et lille men, jeg har fundet Ane Marie og Kirstine, Ane Elisabeth's søstre, i Jystrup hhv 1866 og 1867, opsl 188 og 189. Men jeg kan ikke finde Elisabeth, hvor har de puttet hende hen ? Har du eventuelt et opslagsnr. ?

Mange tak
Mange venlige hilsner
Tina


Jystrup-Valsølille
1840-1880
Opslag 72
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland