Beskeder forsvinder i forbindelse med oprettelse af beskeden

Startet af Georg Brandt Christensen, 07 Sep 2011 - 22:47

Forrige emne - Næste emne

Georg Brandt Christensen

Jeg har oplevet følgende problemer:
1. Hvis jeg tilknytter en for stor fil får jeg meddelelse om det. Når jeg  bruger Tilbage for at få tilknyttet den rigtige fil og trykker Send for jeg besked om at denne meddellelse allerede er i gang. Jeg accepterer og går tilbage til det pågældende fora.
Min besked er væk.

Hvad gør jeg forkert. Problemet er rapporteret  for ca. ½ år siden.

2.
Medens jeg svarer på et indlæg, er der en anden der svarer samtidigt. Da jeg trykker Send får jeg at vide at der er et svar jeg ikke har læst. Da jeg siger OK til dette forsvinder mit indlæg.
Grrrrrrrrrrrrrr

Hvordan håndterer jeg denne situation så mit indlæg ikke forsvinder?
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Inge Hedal

Hej
Ang. spørgsmål 2:
Lad være med at trykke OK. Gå op i venstre hjørne af skærmen og tryk på "tilbagepilen"". Så kan du se, hvad der er svaret. Tryk derefter på den lidt mindre "fremadpil" i samme hjørne, og du kommer tilbage til dit svar.
Mvh. Inge

Inge Hedal

Jeg glemte noget væsentligt: Når du har klikket på tilbagepilen, skal du opdatere siden, før du går videre som beskrevet.
Mvh. Inge

Anne Mortensen

2.
Medens jeg svarer på et indlæg, er der en anden der svarer samtidigt. Da jeg trykker Send får jeg at vide at der er et svar jeg ikke har læst. Da jeg siger OK til dette forsvinder mit indlæg.
Grrrrrrrrrrrrrr


Tryk på Profil
Ændre Profil
Udseende og o.s.v.
Sæt hak i:
Advar ikke om nye svar o.s.v.
-----------------------------------

Dette har jeg gjort forlængst da jeg også var ude for noget "underligt".
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Arne Feldborg

#4
Citat fra: Georg Brandt Christensen Dato 07 Sep 2011 - 22:47
1. Hvis jeg tilknytter en for stor fil får jeg meddelelse om det. Når jeg  bruger Tilbage for at få tilknyttet den rigtige fil og trykker Send for jeg besked om at denne meddellelse allerede er i gang. Jeg accepterer og går tilbage til det pågældende fora.
Min besked er væk.

Jeg mener ikke at have set dette problem omtalt før. Men efter at have kigget nærmere på det må jeg med skam melde, at de to testopsætnigner af SMF jeg selv har liggende faktisk også opfører sig sådan.

Og den ene af de to opsætninger mener jeg faktisk er en umodificeret standardopsætning. Det kunne tyde på, at der er tale om en generel fejl i SMF og ikke bare i den opsætning vi kører med.

Er der andre der har lignede erfaringer (SMF ver. 1.1.11 - 1.1.12)?

Men under alle omstændigheder burde det ikke være sådan. Jeg må se hvad jeg kan finde ud af.

CitatHvad gør jeg forkert. Problemet er rapporteret  for ca. ½ år siden.

Det må så være forbigået min opmærksomhed. Har du en henvisning.?

Noget andet er så, at der tilsyneladende også er en fejl med visningen i Firefox, nemlig at linket "Flere vedhæftninger" ligger oven i knappen "Vælg fil". Hvordan ser andre det i Firefox?

Det andet du spørger om er vel allerede besvaret med et forslag til hvordan man kan komme uden om problemet. Jeg vender evt. tilbage med yderligere senere.

Men helt generelt gælder det jo, at hvis man bruger browserens tilbagepil så kommer man jo ikke bare et trin tilbage, men tilbage til den side man var på før -  og det er jo ikke altid lige netop det man ønsker.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

John Nielsen

Hej Arne

Problemet var omtalt i starten, og som jeg husker det, blev det sat på listen over ting der skulle kikkes på.
Hvis altså den stadig findes.

Hilsen John Nielsen

Vagn Altmann

Jeg har også problemer med tekster, der står oveni hinanden i vedhæftningsfeltet i Firefox.
Jeg vedhæfter 2 filer, for at vise problemet.

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Arne Feldborg

Citat fra: Georg Brandt Christensen Dato 07 Sep 2011 - 22:47
2.
Medens jeg svarer på et indlæg, er der en anden der svarer samtidigt. Da jeg trykker Send får jeg at vide at der er et svar jeg ikke har læst. Da jeg siger OK til dette forsvinder mit indlæg.
Grrrrrrrrrrrrrr
Hvis du ignorerer advarslen og bare trykker "Send" en gang mere, så bliver indlæget sendt uden yderligere forhindringer.

Hvis du vil se hvad det er der er blevet skrevet i mellemtiden, så kan du enten åbne tråden i et nyt vindue / en ny fane, eller bruge den metode Inge foreslår. Du kan som Anne også nævner slå denne advarsel helt fra, så indlæget bare bliver sendt første gang du trykker på "Send".

Så det er altså i høj grad op til dig selv, hvordan du ønsker at håndtere den situation.

Til John mfl.:
Der har været flere indlæg om størrelse og antal af vedhæng. Det problem Georg nævner som pkt. 1 må være forbigået min opmærksomhed, men når i skriver det har været nævnt skal det jo nok passe. Som nævnt vil jeg prøve at finde ud af hvad det egentlig er der sker og hvordan det evt. kan rettes.

Listen (eller rettere listerne) over fejl / mangler / ønsker til forbedringer eksisterer skam stadigvæk, men heller ikke dér er problemet nævnt. Disse lister har vi netop hen over sommeren gennemgået og har prioriteret og prissat opgaverne, og der kommer jo hele tiden nye ønsker til enten fra brugerne eller fra administratorene.

De første emner vil blive sat i gang inden for nær fremtid, men herom senere.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/


Arne Feldborg

Til Vagn:
Sådan ser jeg det også i Firefox.

I Chrome og IE er det OK. Det er åbenbart et problem med fortolkningen af Style. Det undrer mig dog, at der er forskel på Firefox og Chrome, de plejer at opføre sig ret ens.

Til Lis:
Ja, det er jo det emne Georg omtaler som punkt 2. Og det er jo også rigtig, som både du og Karen skriver i den tråd, at man behøver slet ikke at lave de kan manøvrer Inge og jeg foreslår her i tråden, man kan bare rulle lidt længere ned på siden og se det nye indlæg, før man trykker send anden gang.

Så nu er der foreløbig tre løsningsmodeller plus at man kan slå den funktion helt fra. Så det problem må vel nærmest siges at være ikke eksisterende. Men måske burde hjælpeteksten være formuleret lidt bedre.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Georg Brandt Christensen

Hej Arne
Jeg rapporterede problemet med for store filer den 14/2 2011. Mette svarede. Se http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,8415.0.html

M.h.t. Problemet omkring Ny besked medens man svarer på en tråd.
Tak til alle for løsningsmodellerne.

Arne: Jeg tilslutter mig dit forslag om forbedret hjælpetekst.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Arne Feldborg

Tak for henvisningen til den gamle tråd, som jeg altså ikke har kendt før nu.

Et hurtigt kig på selve problemet viser, at der er tale om et par forskellige fejlrutiner der støder sammen så at sige. Umiddelbart ser det ikke ud til der findes en nem løsning. Og som tidligere nævnt tror jeg det er en indbygget fejl i denne version af SMF, og ikke bare noget der er i den opsætning vi har. Men jeg synes det er en uholdbar situation, så jeg vil se hvad der kan gøres.

Hjælpeteksten i forbindelse med "Ny besked" medens man svarer på en tråd har jeg nu ændret så den fremover lyder sådan her:

Advarsel - Mens du skrev, blev et nyt svar postet. 
Du kan se den nye postning lige under svarfeltet.
Hvis du vil sende dit svar efter at have læst det / de nye indlæg skal du bare trykke "Gem" igen

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Georg Brandt Christensen

M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Arne Feldborg

Citat fra: Arne Feldborg Dato 16 Sep 2011 - 01:10
Et hurtigt kig på selve problemet viser, at der er tale om et par forskellige fejlrutiner der støder sammen så at sige. Umiddelbart ser det ikke ud til der findes en nem løsning. Og som tidligere nævnt tror jeg det er en indbygget fejl i denne version af SMF, og ikke bare noget der er i den opsætning vi har. Men jeg synes det er en uholdbar situation, så jeg vil se hvad der kan gøres.

Problemet som er nærmere omtalt i de foregående indlæg og den tråd der længere oppe henvises til er kort fortalt, at hvis man forsøger at vedhæfte en fil der er for stor, så ryger man ind i en fejlmelding, som man ikke kan komme ud af.

Vi har nu brugt lidt tid på at undersøge problemstillingen nærmere. Folkene bag SMF vil ikke anerkende at det er en fejl. De siger at "this is normal behaviour" (men ikke desto mindre er det dog ændret i ver 2.xxx!).

En lappeløsning i den nuværende version ser ud til at ville være ret omfattende, så det kunne måske være et argument der skal tages med i overvejelserne omkring en opdatering af SMF til ver 2.xx. Men indtil videre kan jeg desværre ikke love en hurtig løsning på problemet.

Det skal dog tilføjes, at grænsen for vedhæftede filer fornylig er sat op fra 200KB til 400Kb pr. fil. Der kan fortsat max. vedhæftes 3 filer til eet indlæg.

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/