mangler hjælp til en flytning fra Vennebjerg sogn - Hjørring Amt

Startet af marie olsen, 06 Sep 2011 - 22:45

Forrige emne - Næste emne

marie olsen

Mangler hjælp til en flytning fra Vennebjerg sogn
Vennebjerg S. Vennebjerg H. Hjørring A. kirkebog 1892-1921.
Niels Peter Johan Kanstrup Jensen f. 14 okt 1876 i Vejby og Johanne Marie Jørgensen f. 21 sep. 1876 i Vennebjerg.
Viet 20 nov. 1896 i Vennebjerg.  ( opslag 174 nr. 1. )
De får datteren Gunhild Louise Jensen Kanstrup f. 1 dec. 1897 i Vennebjerg  ( ops. 94. nr 8. )
Jeg kan ikke finde at de får flere børn i Vennebjerg, derfor tror jeg de er flyttet fra sognet,- men hvor hen???

MVH
Marie Olsen :)

Grethe Elten Mortensen

Hej

Har du set folketællingen for 1901 Vennebjerg sogn på Arkivalier online. Har du  set om de er døde. Har du set om barnet er konfirmeret i Vennebjerg sogn.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

marie olsen

Hej Grethe
Ja jeg har været igennem FT 1901 og flere med..
masser af kirkebøger i Vennebjerg Herres sogne og Børglum Herred en del i Hvetbo Herred.
Lige nu ved jeg ikke rigtig hvor jeg skal lede, derfor håbede jeg at der var en venlig sjæl der måske kunne hjælpe mig.

MVH
Marie Olsen

Jens J. Sørensen

Hej.
De flyttede til St. Kirkestræde 4 i Hjørring.
Der fik de en datter den 7 januar 1900, hun blev døbt den 27 maj 1900 i Metodistmenighedens sal og fik navnet Ragnhils Marie Jensen Kanstrup.
Kirkebog 1892 - 1900 side 362 nr. 3.
Mvh Jens

marie olsen


Jens J. Sørensen

Hej igen.
De fik en datter i Vennebjerg inden de blev gift, hun er født den 9 oktober 1895 og døbt den 26 dec 1895 i Vennebjerg hun kom til at hedde Mette Andrea Dagmar Jensen Kanstrup. Kirkebog 1892 - 1921 side 88 nr. 8.
Og en datter den 24 maj 1903, døbt den 21 maj 1903 i Methodistkirken i Hjørring, hun fik navnet Alberta Debora Jensen Kanstrup, de boede den gang Østergade 50.

Den 15 januar 1905 får de en søn, men hans navn er ikke indført i kirkebogen.
Kirkebog 1900 - 1910, side 105 nederst.

Mvh. Jens

marie olsen

Hej Jens
Tak for hjælpen Jens. Jeg har også fundet en datter i 1897 i Vennebjerg som hedder Gunhild Louise Jensen Kanstrup.
Men når der nu ikke er indført noget navn, er det fordi de er indskrevet et andet sted, ved du noget om det??    eller kan det være fordi barnet er død ved fødsel ?

MVH
Marie Olsen

Jens J. Sørensen

Hej Marie.

Nej det har jeg ingen anelse om, men jeg tror han er død inden dåben, for Ragnhild er jo noteret i kirkebogen og da var de også udtrådt af folkekirken, og gået over til methodisterne.

Mvh. Jens

marie olsen