Frederik Gundel f. ca 1820

Startet af Finn Hartvig Frederiksen, 05 Sep 2011 - 22:21

Forrige emne - Næste emne

Finn Hartvig Frederiksen

hej Irene og Birgit
Nej jeg nåede aldrig den katolske kirke , men jeg fandt et stamtræ med de samme data som Frederik og han sagde god for denne sammenligning med 2 stk  Frederik Gundel født og døbt samme dag og år i det samme kvarter og du var også lidt inde på den samme tanke  :P
Og nu hvor Birgit finder Frederik Hansen Gundel dødsdato ,så gør det mig endnu mere sikker ,det forklarer
hvorfor han og broderen kom i pleje , hvor jeg finder dem i 1834.
Jeg ved nu at Frederik Hansen gundel`s far hedder Johan Andreas Gundel & mor Mette Kirstine f. Tybring.
Har IKKE selv fundet dem.

VH Finn

Irene Christoffersen

Hej
Agnes Margaretha Frederikke dør 29. okt 1830, Frederiks Hospital 1824-1831, ops  349. Der står en del som måske skal til tyning og som måske kan bringe visheden lidt nærmere.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Irene Christoffersen

Hej
.... så jeg sætter den til tydning.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Finn Hartvig Frederiksen

Hej
Der har været travlhed - dejligt.
Jeg har været på teksttydning for at se. - Agnes Margaretha Hansen Gundel kan være hendes tidligere navn da hun var gift med Frederik Hansen Gundel død 1824 og hun gifter sig igen med Iver Olsen -da hun dør 1830 er hun enke efter Iver Olsen - Så måske derfor den forveksling af navne i hendes dødsatt.??
Ved I hvad sogn hun bliver gift med Iver - så vil jeg lede efter vielsen.

VH Finn

Irene Christoffersen

#94
Hallo

Inden du kommer for vidt omkring, så må det være sådan at "Hansen Gundel" er hendes giftenavn!! I næste kolonne står der også "enke efter Hansen Gundel" - derimod er hendes navn "Anne" i stedet for Agnes hendes pigenavn "Olsen" og denne Iver Olsen må være familie, måske hendes far? hvem ved? Disse indførelser i kirkebøgerne skal nok læses med megen omhu!!!!

PS: eller hun kan have været plejebarn hos Iver Olsen og således fået hans efternavn?
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Finn Hartvig Frederiksen

Hej
Undskyld hvis jeg farer for hurtigt frem - det er nok iver :)
Jeg har hele tiden skrevet Margaretha Anna ,men efterhånden som jeg ser andre skriver Agnes kan det måske også stå det . se Frederik Gundel f. d. 20/5 dåb 27/5 1820 (den kgl fødselsstiftelse 1817 - 20 opsl. 86 KBH)
Nu stikker jeg en finger i jorden og tar det helt roligt :) Unskyld :'(

VH Finn

Irene Christoffersen

Hej Finn

Ingen grund til at undskylde. Navnet vil jeg heller ikke føle mig for sikker på før jeg har set hendes fødselsattest og vielsesattest. Så det er bare med at lede. Nu har du et årstal for hendes fødsel.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Finn Hartvig Frederiksen

hej
Der er en -Agnes Margrethe 1784 ??  -KBH -Sokkelund - Garnision 1746 - 1784 opsl. 422 :-\

VH Finn

Irene Christoffersen

Hej

Ja, men ingenting som kan bekræfte hvem hun er lige så lidt som dette udtog fra DDD kan:
København, København (Staden), Christianshavn Kvarter, Christianshavns Kvarter, Matr. 360, 1724, FT-1801, A5035
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Magnus Kyhnel 26  Gift  Garvermester 
Christiane Kyhnel 27  Gift  g Magnus K. 
Johan Adam Ludvig 24  Ugift  Garversv. 
August Axt 17  Ugift  Garverlærling 
Agnes Margrethe 17  Ugift  Tj. Pige
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Finn Hartvig Frederiksen

Hej
Kan det tænkes at Agnes (Anna) Margaretha er Svensk og at Frederik Hansen Gundel & Margaretha er gift i Sverige  :- ??
Jeg fandt en Johan Peder Gondel gift m. Christiane Johanne Kock Måske familie??(Holmen 1813 opsl. 98)

VH Finn

Birgit Jeppesen

Jeg har Googlet lidt og fundet:
Frederik Hansen Gundel døbt 18. maj 1783 Holmen sogn
(hvornår Hansen kommer på vides ikke)

Forældrene Johan Andreas og Mette Kirstine f. Frederiksdatter Tybring  er gift 8.8.1777 Garnison
Johan Andreas døbes 20.1.1754 i Holmens sogn (altså ikke født 1749) - se Holmen 1746-1757 ops.351
Johan Andreas dør 15.6.1807 og begraves 15.6.1857 Garnison sogn (1805-1829 opl.7)

Johan Andreas Gundels forældre:
Johan Gottfred Gundel  døbt 24.11.1730 Garnison sogn
Anna Maria f. Nielsdatter født ?

Johan Gottfred Gundels forældre:
Johann Christian Gundel  født 1691 i Sachen, han er begravet fra St. Petri 2.2.1764
Anna Magdalene f. Erhart født 1697 ? og begravet24.11.1730 Garnison sogn.

Johann Christian var i 1730 lejesoldat i Kongens hær og i 1732 arbejdskarl ved den kgl. mønt

hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Finn Hartvig Frederiksen

Hej Birgit
Jeg har også googlet og set denne , og har været i kontakt med Arne Gundel for ca 1 månede siden , det var ham der hjalp mig videre med Frederik f. 1820, han har sendt mig en fil med noget Gundel familie, men har ikke turdet bruge den , for hvis det nu ikke var denne vej , men nu tror jeg at det er i samme retning vi skal .  :-\
VH Finn

Finn Hartvig Frederiksen

Hej
Jeg har været i kirkebøgerne - som jeg ser det er dette linien i stamtræet.

Frederik (Hansen) Gundel døbt 18/5 1783 Holmen ops.310
Margaretha Anna / Agnes f ?

Johan Andreas Gundel døbt 20/1 1754 Holmen ops. 351- død 15/6 1807 Garnision ops. 7
Mette Christine Frederiksdatter Tybring f. 1747 ? død 16/8 1827 Garnision.
Børn: Carl Frederik Christian Gundel f. 1780 Holmen
                   Frederik Gundel f. 1783 Holmen
                   Andreas Christian Gundel f. Holmen .

Johan Gottfried Gundel f 1730 døbt 24/11 Garnision ops. 257
Anna Marie f Nielsdatter

Johann Christian Gundel f. 1691 død 1764 begr. 2/2 1764 sct Petri ops. 364
Mette Magdalene f Erhart 1697 -død 1761 begr. 4/7 1761 sct Petri
børn. Johan Gottlieb(Gotfred) Gundel
                  Christian Gottlieb Gundel
                  Johan Christian Gundel
                  Johan Gottfried Gundel f 1730
                  Albrecht Gabel Gundel
VH Finn

Hans Jørn Nielsen

Hej på tråden.
Jeg har også tidligere kigget lidt på denne slægt "Frederik Gundel, Husmand og Smed i Albæk Sogn".
Parret FG og hustru Mette Pedersdatter får som tidligere anført min. 10 børn, nemlig Siegmunda f. 13.1.1844 (uægte), Caroline Kirstine Birgithe f. 14.2.1847, Johanne Petrine Mathilde f. 24.0.1849, Lars Peter f. 11,5,1852, Hans Gundel f. 2.22.1855, Jensine Kristine f. 12.1.1858, Carl Christian f. 6.1.1860, Ane Thomine Kristine f. 27.4.1861, Jens Christian f. 19.11.1863 og Jensine f. 5.5.1867 alle født i Albæk Sogn (Nybro).
Min interesse sker gennem Siegmunde - langt ude - jeg har rimeligt styr på efterkommere til Siegmunde og hendes mand
Det er jo en spændende tråd med fine udredninger som jeg ikke helt har fået styr på endnu, men jeg har styr på lidt mere end ovenstående - nemlig at Johan Andreas Gundel f. 1754 er døbt således jvf. KB og ikke med Gotfried tilføjet som jeg har set andetsteds.
Johan Andreas og hustruen Mette Kirstine Frederiksdatter Tybring har jeg min. 6 børn, nemlig Marie Kirstine d. 3.2.1778, Carl Frederik Christian d. 21.7.1780, Christian Gottfred d. 25.6.1786, Ane Cornelia d. 7.2.1790 og Hans Christian d. 28.5.1792 - alle Holmen sogn. Der mangler så yderligere  een søn jvf. FT 1801, nemlig Johan Carl Gundel født 1780 og døbt samme dag som Carl Frederik Christian. Der må være en fejl i FT ?
Endvidere mangler jeg Frederik Hansen Gundel f. 1783 i Holmen sogn - er der mon et opslag ?
Jeg ser frem til yderligere udredninger.

Frederiks broder Carl må være ham her :
Dansk Demografisk Database
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Søetaten, København, Elephantgaden No. 31 salen gaarden, Ikke vist, FT-1845, C2120
ntblNavn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Carl Gundel 31  Gift Tømmermand No. 162 København
Ane Chatrine Gundel 33  Gift Hans kone København
Thora Caroline Gundel 6  Ugift Deres børn København
Hilda Julie Gundel 4  Ugift Deres børn København
Jens Peter Gundel 1  Ugift Deres børn København
Ane Olivia Hansen 73  Enke Bor til leie København 

venligst
Hans Jørn Nielsen
Hans Jørn Nielsen
e-mail : hjni@youmail.dk
DIS-medl. 11424

Finn Hartvig Frederiksen

Hej Hans Jørgen
Frederik Gundel er min tipoldefar.Så jeg har også fundet noget om Siegmunde og hendes søskende - jeg vil sende det til dig hvis du vil se hvad jeg har.
Carl Gundel 17 år - Frederik Gundel 14 år FT 1834 -Der går 11år til Den Carl du har i FT 1845 er 31 år ,men burde være 28 år,de var nok ikke så nøjeregnende dengang hvad der blev skevet med alder :)?

Frederik (Hansen) Gundel f. 1783 på opsl. 310 Holmen (det står også i mit forige indslag) :)

Også hej alle andre.
Mette Kirstine f. Frederiksdatter Tybring -jeg har prøvet at slå dette navn op og Tybring er et egn/by i Norge , da jeg ikke kan finde hende - kan hun måske komme fra Norge ? :-\ (Mette Kristine Frederiksdatter fra Tybring?????).
VH Finn Frederiksen

Jens Møller Nielsen

Hej Finn.Jeg har i forbindelse med min hustru`s slægt fundet en familie på Nibe egnen med navnet Tybring.F.eks. Jørgen Tybring født ca.1754 i Sebber sogn og død 1798 i Nibe sogn .Oplysningerne har jeg fra "Nygaards sedler.Maske skal vi prøve at søge i dette område-jeg prøver !!.Mvh.Jens

Finn Hartvig Frederiksen

Hej
Jeg vil undersøge det i Sebbe sogn / Nibe sogn - jeg har også stødt på Tybring i Frederiksberg sogn KBH , jeg har ikke kunne finde det igen - i første omgang, jeg mener det stod under vielser hvor jeg tænkte at det måske kunne være en bror/søster og hvor et af vidnerne hed Tybring.
VH Finn

Hans Jørn Nielsen

Hej Finn Harvig.
Undskyld jeg ikke ikke har fået svaret - det er ikke godt.
Som undskyldning kun at vi er ved at flytte, så !!
Som nævnt har jeg noget om Siegmunde og vil meget gerne se hvad du har og du kan så efterfølgende få alt hvad jeg har der kan suplere.
Venlig hilsen og glædelig jul til dig og øvrige på tråden.

Hans Jørn Nielsen
Hans Jørn Nielsen
e-mail : hjni@youmail.dk
DIS-medl. 11424

Finn Hartvig Frederiksen

Hej Hans Jørgen
Jeg har forsøgt at sende til dig privat , men min email kom retur.

Jeg har ikke så meget omkring Siegmunde - sender det jeg har :)

VH Finn

[vedhæfting slettet af admin]

Hans Jørn Nielsen

Hej Finn
Der skulle ikke være problemer med min mail.
Har du fået et punktum for meget - den rigtige er
h.j.n@turbopost.dk
Håber det lykkes.

venlig hilsen
Hans Jørn
Hans Jørn Nielsen
e-mail : hjni@youmail.dk
DIS-medl. 11424

Regelsen

Hej Finn

Er det din familie?

Bødkermestre Guntel/Gundel

1. Carl Christian Guntel, * i København 1812, gift 1839, borgerskab 1846 & nedsætter sig
med værksted og butik i Adelgade, senere Prinsensgade, derefter Lille Strandstræde, så
Pilestrædet, 1862 på Gamle Kongevej.
Venlig hilsen
regelsen

Birgit Jeppesen

Hej Finn
På FamilySearch fandt jeg vielse mellem Johan Gotfried Gundel og Anna Maria Nielsdatter, de blev gift 6.11.1750 i København - desværre ingen kirke. Jeg har ledt men intet fundet. Til gengæld fandt jeg en søn Johan Christian Gundel(t) døbt 26.9.1751 Holmen sogn (Holmen 1746-1757 ops. 239).

Har ledt efter Johan Gotfried og Anna Maria's død - men forgæves. Har heller ikke fundet dem i nogen folketællinger.

Hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Finn Hartvig Frederiksen

Hej Birgit

Jeg har set at du leder efter Johan Gotfried Gundel & Anna Maria Nielsdatter.
Jeg leder også , men ikke fundet noget endnu .
De er svære at finde .
VH Finn

Birgit Jeppesen

Hej Finn
Jeg har set at du har fundet Johan Gottfried's død okt. 1789 Garnison sogn: kan du oplyse KB/opslag nr.
Jeg har ledt efter Johan Peter Gundel f. 1719 og død okt. 1789 : kan du oplyse KB/opslag nr. for dåb.

Jeg har ledt efter begge, Johan Gottfrieds død og Johan Peters fødsel uden held.

Jeg har til gengæld fundet børn af Johan og Anna Maria (de var opført som Gundelt) udover Johan Andreas.
Johan Christian døbt 26.9.1751 i Holmen sogn, Johan Christian døbt 14.7.1756 i Holmen sogn og
tvillingerne Ellen Lowisa og Lucia Magdalena døbt 29.1.1760 i Garnison sogn.

På dit stamtræ, kan jeg se at vi ikke helt er enige.

Du har bl.a. en Christian Gottlieb Gundel, ham har jeg fundet gift 20.7.1744 med Anna Catharina Hansdatter i Garnison sogn.

Håber du kan hjælpe med nogle af spørgsmålene,
hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS

Nurhanne Reckweg

Johan Gotfried Gundel & Anna Maria Nielsdatter

Holmen, 1737-1757, opslag 199, højre side, 28. Sept.
Med venlig hilsen,
Nurhanne Reckweg
Kuala Lumpur, Malaysia

"Inquiring minds want to know."

Birgit Jeppesen

Hej Finn

Johan Peter Gundel der er opført som født 1719 og død 24.10.1789, mener jeg ikke er født i 1719. Jeg har ledt Garnison sogn både før og efter 1719 uden held.  Imidlertid har jeg fundet en Johan Peter Gundel født jan 1723 (Garnison 1720-1732 opsl. 69 tv) Jeg er overbevist om at det er den Peter, selvom der står han ved sin død var 70 år. (Man var ikke altid så nøjeregnende med hverken stavemåde endsige årstal)

På MyHeritage, har jeg set at du har
Johan Christian Gundelt f. 26.9.1751 Holmen sogn, som søn af  Johann Christian og Anna Magdalena Erhart, han er søn af Johan Gottried og Anna Marie Nielsdatter.

hilsen Birgit
Birgit Jeppesen
www.myheritage.dk/site-125655131/lucking-denmark
www.familiekroeniken.dk
Medlem af DIS