Adopteret datter

Startet af Børge Ostersen, 06 Mar 2024 - 16:41

Forrige emne - Næste emne

Børge Ostersen

Hej jeg er i gang med at opdatere en slægtsbog min far har lavet. Han havde en fætter , hvis hustru havde en pige med ind i ægteskabet, Fætteren adopterede pigen. Min far har taget pigen med som slægtning, det mener jeg er forkert.
Jeg kan godt tage pigens efterkommere med i bogen, men med bemærkning at det er familie ikke slægtninge.
Hvad mener i forummet?
Mvh. Børge Ostersen

Kathrine Tobiasen

Hej Børge

Du gør det, du synes er rigtigst.
Med en note om, at der er tale en adoptivdatter, er der intet i vejen for, at du tager hende med i din slægtshistorie.
Hun kan aldrig blive en slægtning, men hun kan sagtens have fyldt meget i familiens liv, og derfor vil hun have en naturlig plads i historien.
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Børge Ostersen

Tak for det, jeg finder ud af noget
Mvh. Børge Ostersen

Aase Madsen

Hvilket slægtsprogram har du?
For i Legacy kan du give et barn 2 par forældre, og under børneindstillinger skrive at barnet er adopteret.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Børge Ostersen

Tak , Har i min søgning fået at vide af at barnet ikke var adopteret, men havde "blot" havde fået stedfaderens efternavn.
Det kom frem da stedfaderens bo blev behandlet i skifteretten. Jeg har skrevet familien ind i slægtsbogen ,med bemærkning om de faktiske forhold. Jeg har Legacy, men slægtsbogen skriver jeg i Word, så jeg selv bestemmer opsætningen. Mvh. Børge Ostersen

Aase Madsen

Så har datteren jo 2 sæt forældre, hvor moderen er den samme i begge til fælde.
Venlig hilsen.
Aase Madsen