Jeg sidder fast ..... :-(

Startet af Jacob Witt-Larsen, 03 Sep 2011 - 09:22

Forrige emne - Næste emne

Jacob Witt-Larsen

Jeg har virkelig brug for hjælp.... :( :( :( :(

Jeg leder efter min morfars far og mor.
Min morfar er i følge kirkebladet for Husum sogn født d. 2 september 1935 på Husum vej 73. Hans navn  er Bjarne Poul Jensen. Problemet er at jeg ikke kan finde nogle fødesteder for hans mor eller far, kun deres fødselsdage og at de er gift/viet "kop i kbh. by" (ordret fra bladet) 10-2-34. I følge Bente Lindhardt (fra dette forum) betyder det at de er borgerligt viet.
Faderen: Arbejdsmand Børge Niels Jensen f. 7-5-1911
Moderen: Lilly Sigrid Valborg Jensen, født Larsen 23-10-1913

Jeg har siddet kigget i folketællinger, "Københavns Politis registerblade 1890-1923" og diverse sogne rundt om i København, dog uden resultat.

Min morfar mener at de måske kom fra Nørrebro, men det er ikke helt let at finde noget derinde omkring, når man nu er en person der ikke kender synderligt meget til København (jeg er fra Nakskov, Lolland).
Jeg håber virkelig at der er nogen som kan hjælpe mig, da jeg sidder fast. Jeg har brug for at finde deres fødested, ellers er det lidt svært at komme videre. Hvis ikke der er nogen der har tid, lyst eller leglighed til at forsøge at finde dem, så kunne jeg godt bruge lidt hjælp, sådan at jeg kan komme til at lede de rigtige steder. Er der evt. nogen der kan fortælle mig hvilke sogne nørrebro dækker over?
På forhånd tak

Jacob Witt-Larsen

[vedhæfting slettet af admin]

Hans Poulsen



Hej Jacob

Måske er det ikke så meget *Hjælp til opslag*, du har behov for, men den DIS-gruppe, der hedder *AneEfterlysning*.

Den indledes med en vejledning, som du bør læse:

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Ren umiddelbart forekommer dine spørgsmål ikke at være helt umulige at svare på, så det er bare med at kile på - og fortsætte med at spørge her i DIS-grupperne, hver gang du trænger til hjælp.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jacob Witt-Larsen

Hej Hans...

Du kan nok godt have ret i at den måske er kommet det forkerte sted hen, jeg beder dog om hjælp til opslag, eller hvordan jeg selv kan slå det op  ;) Jeg smider den over i det andet forum, så må vi se om det hjælper. Jeg vil helt sikkert "kile" på, da det iriterer mig at jeg ikke kan finde dem, det gør bare at man går rundt med tanker i hovedet og forsøger at finde på måder hvor på det er muligt at finde dem.  :)

Fortsat god lørdag
Jacob Witt-Larsen

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jacob Witt-Larsen

Hvis der er nogen der indfinder sig på stadsarkivet og har mod på at slå op for mig ville jeg være jer evigt taknemmelige ;D Alle informationerne ligger øverst oppe i det første indlæg

På forhånd tak
Jacob Witt-Larsen

Jacob Witt-Larsen

Hej

Der var nogle kvikke hoveder i en anden del af forummet

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,19722.0.html

Jacob Witt-Larsen