Hjælp til at finde dødsannonce fra Nærum fra 1986

Startet af Jan Østergaard Andersen, 02 Sep 2011 - 16:12

Forrige emne - Næste emne

Jan Østergaard Andersen

Hej.

Mon der er en som kan hjælpe mig med at finde en dødsannonce på Anne Kristine Petersen (døbt Jeppesen) Hun var født den 5/2-1903 i Sejet, Skanderborg amt?
Hendes sidste adresse var Biblioteksalleen 7 i Rudersdal kommune. Plejehjemmet Hegnsgården i Nærum.
Hun døde den 27/5-1986 og blev begravet 2/6-1986 fra Hegnsgårdens kapel og urnen til Sollerød kapel. Ligbrænding på Lyngby Krematorium den 3/6-1986.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hans Poulsen



Hej Jan


Det er ikke mange dage siden, at fremgangsmåden blev vist i et indlæg i en af DIS-grupperne.

Benyt dette link:

http://www.e-pages.dk/politiken/7126/

Nederst til venstre skal du trykke på det lille felt, hvor der står *10*, (Arkiv) hvorefter du kan trykke dig frem til avíserne i dagene efter dødsfaldet.

Om annoncen så har været i Politiken, er straks et andet spørgsmål.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jan Østergaard Andersen

Hej Hans.

Tak for linket.
Desværre er hendes dødsannonce ikke i Politiken.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hans Poulsen



Heller ikke jeg kunne finde hendes dødsannonce, Jan, men tænkte, at det var bedst, du selv prøvede.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jan Østergaard Andersen

Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Jan Østergaard Andersen

Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hans Poulsen



Hej Jan

Den hjælp, du søger, men ikke har fået, skyldes nok, at der er en formodning for, at du ER blevet hjulpet.

- Mange dødsfald averteres overhovedet ikke

- Der er 117 andre aviser end Politiken, hvor en dødsannonce kan have stået

- Du skriver ikke, om du bor på fx Læsø eller i Harboøre, men bor du i København K, så smut ind på Det Kongelige Bibliotek, Avislæsesalen, og find ud af, hvilke aviser der var udbredt dér, hvor dødsfaldet fandt sted - og så slå op i den eller de pågældende aviser

Venlig hilsen og god weekend
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Jan Østergaard Andersen

Hej Hans.

Ved ikke lige hvad du mener med formodning om at jeg ER blevet hjulpet?

Eftersom der i min underskrift står min hjemmeside adresse www.horsensbilleder.dk vil de fleste nok kunne regne ud, at jeg bor i Horsens, derfor også mit indlæg om hjælp i det Sjællandske.
Jeg havde håbet på hjælp fra en lokalkendt, som måske vidste hvilken avis, der kunne være udbredt i det område, hvor hun døde, en lokalavis el., hvori dødsannoncen kunne have stået.
Mvh
Jan Østergaard
www.horsensbilleder.dk

Hans Poulsen



Hej Jan

"Eftersom der i min underskrift står min hjemmeside adresse www.horsensbilleder.dk vil de fleste nok kunne regne ud, at jeg bor i Horsens..".

Et godt argument, men så skarp var jeg desværre ikke. Mange, der søger hjælp i DIS-grupperne har egne hjemmesider, men generelt åbner jeg ikke for dem, hvis jeg tager del i debatten.

På Det Kongelige Bibliotek, Avissalen, står et to-bindsværk, der fortæller om samtlige aviser, der gennem tiderne har været udgivet i Danmark, i hvilke perioder udgivelserne har fundet sted, om avisdød, fusioner etc. etc.

Værket indeholder fine inddelinger, så det er relativt hurtigt at se, hvilke aviser der er udkommet på hvilke tidspunkter i et givent område etc.

Jeg tvivler på, om værket findes på andre biblioteker rundt om i landet, og om alle andre biblioteker kan skaffe værket hjem til gennemsyn på læsesalen. Om disse oplysninger hjælpe dig, kan jeg i sagens natur ikke vide.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Irene Christoffersen

#9
Hej Jan
Jeg har en søn der bor i Rudersdals kommune og skal spørge om deres lokalavis har dødsannoncer. Jeg vender tilbage.


Hej igen
Jeg så ikke at det skete i 1986. Så længe tror jeg ikke de gemmer deres aviser men du kunne prøve at se om Søllerød Tidende eller hvad det nu hedder ikke skulle have en hjemmeside med en emailadresse.
Mvh
Irene Christoffersen
Hillerød

Mogens Grønberg

Hej.
Et besøg på Statsbiblioteket i Århus kan måske løse dit problem.
http://www.statsbiblioteket.dk/aviser
Mvh
Mogens

Vivi Winther

Hej Jan nu du selv nævnte det horsensbilleder.dk :) super god side som jeg henviser mange til at se, dem skulle der være nogle flere af rundt i landet, stor forbruger af din side  ;D. Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"