Hjælp til at finde et kopieret opslag

Startet af Grethe Leerbech, 28 Jan 2024 - 11:57

Forrige emne - Næste emne

Grethe Leerbech

Vedlagte fil kan jeg ikke finde kilden for. Må have sjusket og skrevet forkert? Christen Thye bor i Bilstrup i Skive sogn og hører til Skivehus. Det mener jeg ikke kan komme under Dueholm amt mfl.??

Desuden skriver jeg også: "skal betale 2rd 4 sk i landgilde har betalt for 1776,77,78,79" fundet under Sebber Kloster gods, Fæstebreve og hoverivæsen mm 1763-1791 opslag 100 og 116.
Jeg skriver også flg. som jeg IKKE kan finde kilden på!:
I 1795 har Christen 0.2.3. 1 5/6 hartkorn og skal betale 4rd 4sk årligt i landgilde og skal lave 12 dages hoveri årligt. Opgjort det samme i 1796 men der er ingen data for 1797, mens der i 1798 står Chrisen thyes enke?  her kan jeg heller ikek finde kilden....(Han dør i 1797)

har ledt i Skivehus gods, sebber kloster gods, Wadschier og Krabbesholm gods

kan I hjælpe mig

På forhånd tak

mvh

Grethe 
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ

Grethe Leerbech

Hej, jeg har fundet kilderne.
Den første var rentekammeret, hartkonrspecifikationer i forb. med udskiftningen. Årsagen til at jeg skrev Dueholm er, at det er lagt smamen til en stor kilde/bog og den begynder med Dueholm, og Skivehus kommer så meget længere ned.

Den anden var Viborg amt, hartkornsoptegnelser for hoved- og sædegårde 1680-1795.
Jeg er glad, men uha for spild af tid, fordi jeg ikke skrev kilderne ordentligt ind.

mvh
Grethe 
Thyholm,Vang, Gislum,Hornum,Hindsted, Slet, Års i Aalborg a. Ginding,Ringkøbing a.Rinds, Fjends,Hindborg,Viborg a. Nybøl, Sottrup,Sønderbog a.sogne i Tyskland, Sunds,Svendborg a.Tuse,Års,Løve i Holbæ