Weblager

Startet af Shari Jensen, 28 Jan 2024 - 10:16

Forrige emne - Næste emne

Shari Jensen

Jeg har mange gange kunne finde oplysninger om byggesager på weblager.dk, men det lader nu til at weblager er blevet en blind vej så at sige.

Når jeg linker fra diverse kommunale hjemmesider eller fra Borger.dk sker det samme.

Er de kommunale byggesagsarkiver nu et andet sted at finde på nettet?


John Damm Sørensen

Mon ikke der er tale om et midlertidigt problem?

Visse kommuner anvender i øvrigt andre løsninger. Jeg søger som regel efter kommunenavn og byggesagsarkiv for at finde den rigtige portal.

Hilsen
John

Shari Jensen

Hej John, tak for svar.

Jeg har forsøgt fra flere kommunale hjemmesider, har forsøgt i flere uger og så sent som i dag.

Det var ikke alle kommmuner som var samlet på een side, men dog en hel del, og det var en stor fordel.

Nederst har jeg kopieret resultatet af en googlesøgning, men som sagt, det ender blindt når jeg klikker.
NB. Jeg har ikke problemer med min internetforbindelse, så det er ret mystisk.


Weblager | Dit digitale arkiv

Weblager
https://weblager.dk
Hørsholm. Ikast-Brande. Kalundborg. Kerteminde. Langeland. Lejre. Lyngby-Taarbæk. MitId logo Mariagerfjord. Middelfart. Nyborg. Næstved. Odense. Randers. Rebild.



Britta Hansen

#3
Her er arkivet på en tilfældig adresse i Hørsholm Kommune

Fortæl os på hvilke ejendomme, du efterspørger oplysninger!

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Shari Jensen

Hej Britta, det samme skete.

Det er måske fordi jeg bor i udlandet skønt jeg mener at jeg har brugt servicen herfra i det sidste 1 1/2 år.  Tidligere boede jeg i i Nordsjælland, men er nu tilbage i USA. Er pæredansk og har stadig MitID.

Der kræves i øvrigt ikke MitID for at gå i arkiverne, men måske kan man kun linke til byggesagsarkiver hvis man er i DK?

NB. Det drejer sig om en ejendom hvor nogle af mine aner boede, men jeg kan ikke oplyse adressen af private grunde. 




John Damm Sørensen

Jeg var på Tenerife, da jeg svarede, og der fungerede det heller ikke, men efter hjemkomsten er der ingen problemer.

Prøvede lige med VPN til Spanien og så var den gal igen, men skiftede jeg til Danmark, var forbindelsen OK igen.

Jeg brugte TunnelBear VPN, som giver fri 2gb om måneden.

Hilsen
John

Shari Jensen

Tak for info og tip, John!