Legacy og adoptioner?

Startet af Erik Jensen, 20 Jan 2024 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Erik Jensen

Jeg er desværre rendt ind i følgende problem:
I mange år har jeg brugt TMG på min computer og fra dette program eksporteret en Gedcom fil, som jeg så har hentet ind i mit Humo-Gen program på nettet - udelukkende for at vise min slægtsforskning. Ingen problemer i det. Men jeg har "sovet" i timen for det har vist sig, at denne Gedcom fil fra TMG IKKE medtager evt. adoptioner - man kan kun vælge at vise 1 forældrepar og ikke både de biologiske forældre og adoptivforældrene - hvilket i min optik er en alvorlig fejl. Jeg ved det kan lade sig gøre med TNG, så jeg kunne sådan set bare installere TNG på nettet og importere en Gedcom fil så er den klaret, men ... Jeg frygter, at jeg så skal i gang med en del rettelser, hvilket jeg ikke lige orker.
Nu er spørgsmålet så følgende: Hvis jeg nu bruger Legacy på min pcer og deri laver en Gedcom fil og henter ind i mit Humo-Gen program på nettet, vil mine adoptioner så blive vist korrekt - med begge forældrepar?
Jeg tænker, at der sikkert er Legacy brugere her i foreningen, der har viden om dette...
Mvh Erik Jensen


Anne Marie Holck

Ja, Legacy kan medtage begge hold forældre.

Erik Jensen

Tusind tak for svaret  :) mvh Erik Jensen