Forældrene til Peder Jensen Randrup i Randers

Startet af Richard Jair, 01 Sep 2011 - 12:42

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Hej Rick Y.

Du spurgte tidligere i tråden om Lauritz Bakke, den hedder ikke sådan mere!
Den lå hvor nu Randers gamle arrest og tinghus ligger idag, to veje går på hver sin side af bakken Møllestræde og Nørrestræde/gade? disse to munder ud i Østervold/Adelgade, på toppen løber de to veje ind i Møllegade.

Hvis du vil vide mere om Randers gamle gader kan du bare sende mig en mail så slår jeg dem gerne op for dig. En del skiftede navn eller byttede ligefrem plads.  ;D

Der findes faktisk et Hillerup og Krabsen fandt det også!

Hillerup Farup Ribe Ribe!

Håber du stadig kan bruge disse svar.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Richard Jair

Tusind tusind tak, Hanne!
Det undrer mig gang på gang hvor venlige og hjælpsomme folk er!

Venlig hilsen,
Rick
Med venlig hilsen,
Rick

Bente Ankerstjerne

Hej
Er der ikke nogen, der har et forslag til, hvor Peter Randrup, der dør 08-07-1810 i Bjerby - Borup sogn som aftægtsmand får sit skifte behandlet?
Han overdrager sin gård til sin ældste søn enten i 1789 eller 1799 og betinger sig aftægt. Er det fra dette tidspunkt man i stedet skal lede efter andre efterkommere?
Jeg har en gang for mange år siden noteret ned, at jeg havde fundet det i jy Reg 51.21 nr. 21, men nu kan jeg ikke huske, hvad det betyder. Siger det noget om, under hvilken myndighed gården tilhørte?
Bente Ankerstjerne
Jeg har ændret min email adresse, da skolekom lukker til nytår.så jeg kan ikke mere bruge bente.ankerstjerne@skolekom.dk

Susanne Hermann Uhrenfeldt

Der er også denne mulighed:
randers, Nørhald, Kousted, Kousted Sogn, Kousted Bye, 5, FT-1787, B8188
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peder Randrup 45  Gift Hosbonde Bonde og Gaardbeboer 
Ane Andersdatter 38  Gift Madmoder   
Maren Mortensdatter 18  Ugift Børn af hendes 1ste ægteskab   
Ane Mortensdatter 16  Ugift Børn af hendes 1ste ægteskab   
Rasmus Mortensen 14  Ugift Børn af hendes 1ste ægteskab   
Niels Pedersen 11  - Børn af sidste ægteskab   
Johanne Pedersdatter 10  - Børn af sidste ægteskab   
Mette Pedersdatter 7  - Børn af sidste ægteskab   
Anders Pedersen 5  - Børn af sidste ægteskab   
Kirsten Marie Pedersdatter!! 3  - Børn af sidste ægteskab   
Søren Sørensen 39  Ugift Tienestekarl


I kirkebogen for Kousted, 1749-1796 bliver Peder Randrup og Ane Andersdatter copulerede 2.3.1774 (opslag 356). Nytårsdag 1775 bliver Peder Randrups kone introduceret (dvs. efter fødsel), opslag 365. Jeg har ikke fundet selve dåben, og kirkebogen er noget utydelig, men det passer bedre årstallene. At sønnen ikke er med i folketællingen kunne skyldes, at han er ude at tjene.
Venlig hilsen
Susanne Uhrenfeldt

Richard Jair

Hej Susanne,
Tusind tak for hjælpen!
Jeg har også kigget på denne familie, men jeg tror nu stærkt på ham Jens Pedersen Randrup som blev døbt i Borup. Jeg er nød til at finde hans dødsattest før jeg kan være sikker.

Venlig hilsen,
Rick
Med venlig hilsen,
Rick