LØST - Ellen Bay

Startet af Jeanette Eggers, 01 Nov 2010 - 17:46

Forrige emne - Næste emne

Jeanette Eggers

Jeg er gået fast i en del af min stamtræ. Kvinden hedder Ellen Bay og var gift med Otto Valdemar Møller og fik 2 piger sammen Inge Nue Møller og Margrethe Elisabeth Anne Nue Møller. Margrethe Elisabeth Anne Nue blev gift med Hugo Poul Halfdan Eggers.

Jeg ved intet om hvor Ellen Bay er født, hvor hun vokset op og kun muligvis fødte sine piger på Fredriksberg.

Håber inderligt der er nogen der kan hjælpe mig vidre.

På forhånd tak
Jeanette Eggers
Uden jer vil jeg aldrig kunne spejle mig i mine aner. Jeg er jer dybt taknemlige. <3

Lissa Pedersen

Hej Jeanette,

Måske skulle du lige give nogle ca. år. Det vil måske gøre det nemmere at hjælpe dig.

Mvh Lissa

Jeanette Eggers

Hendes mand var født 1876 og døde 1945.
Margrethe Elisabeth Anne Nue Møller er født 1912 - døde 1986
Inge Nue møller ved jeg heller ikke noget om.

Arghhhhhhhh...... jeg krydser så meget finger for nogen derude kan genkende disse dataer og måske give mig en hjælpende hånd.
Uden jer vil jeg aldrig kunne spejle mig i mine aner. Jeg er jer dybt taknemlige. <3

Thestrup-Bjørn

Hvis hendes mand var læge, har du ham nok her

- http://www.frederiksbergbilleder.dk/full.zap?syntax=grs1&target=www.frederiksbergbilleder.dk/b714700&cclterm1=2288&cclfield1=id


Find en bog om den danske lægestand - der vil stå flere oplysninger om denne læge.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Jens Chr. Bay

Hej

Ellen Bay og Otto Valdemar Møller er viet på Frederiksberg 21 OKT 1910.

"Ugift Ellen Bay - - - født 26 MAR 1883 - - - Datter af prokurator Vilhelm Bay - - -"

Ellen Bay er nævnt på side 19 i slægtsbogen "Familien Bay - II - Langelands-Familien", som kan findes på hjemmesiden www.flyingfish.dk/filer/bay2.pdf

Den ældste Bay der er nævnt i denne slægtsbog er Morten Andersen Bay f. 1693.

Morten Andersen Bay er søn af Anders Mortensen Bay, som bor i Strandby, Tranekær, Langeland.

Anders Mortensen Bay er søn af Morten Hansen Bay, d. 1681, Rifbjerg, Simmerbølle, Langeland. Skifte kan ses i Ryttergodsets skifteprotokoller.

Mvh.
Jens Chr. Bay

Jeanette Eggers

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 01 Nov 2010 - 18:30
Hvis hendes mand var læge, har du ham nok her

- http://www.frederiksbergbilleder.dk/full.zap?syntax=grs1&target=www.frederiksbergbilleder.dk/b714700&cclterm1=2288&cclfield1=id


Find en bog om den danske lægestand - der vil stå flere oplysninger om denne læge.

Wow det var ham - sikken noget.
:D
Skønt med billeder af han praksis.
Hvad er det for et hjemmeside?

Tak for hjælpen
Jeanette Eggers
Uden jer vil jeg aldrig kunne spejle mig i mine aner. Jeg er jer dybt taknemlige. <3

Jeanette Eggers

Citat fra: Jens Chr. Bay Dato 01 Nov 2010 - 19:40
Hej

Ellen Bay og Otto Valdemar Møller er viet på Frederiksberg 21 OKT 1910.

"Ugift Ellen Bay - - - født 26 MAR 1883 - - - Datter af prokurator Vilhelm Bay - - -"

Ellen Bay er nævnt på side 19 i slægtsbogen "Familien Bay - II - Langelands-Familien", som kan findes på hjemmesiden www.flyingfish.dk/filer/bay2.pdf

Den ældste Bay der er nævnt i denne slægtsbog er Morten Andersen Bay f. 1693.

Morten Andersen Bay er søn af Anders Mortensen Bay, som bor i Strandby, Tranekær, Langeland.

Anders Mortensen Bay er søn af Morten Hansen Bay, d. 1681, Rifbjerg, Simmerbølle, Langeland. Skifte kan ses i Ryttergodsets skifteprotokoller.

Mvh.
Jens Chr. Bay

Tusind Tak Jens Chr.
Hvor er det fantastisk at jeg nu kan få tegnet denne del af familien op det har været lidt af et hovedepine. Jeg er ret ny indenfor slægtsforskning men ved hvor vigtig det er med valide kilde. Desværre er det bare så svært når man ikke kan finde grund oplysninger nogen steder i dele af familien.

Så din hjælp er bare fantastisk.
Takker af hele mit hjerte.
Uden jer vil jeg aldrig kunne spejle mig i mine aner. Jeg er jer dybt taknemlige. <3

Lars Skovvang Larsen

Jeg har kendskab til mange Bay-er på Faxeegnen.
De stammer alle fra degnen Rasmus Ottesen Bay. Død i Niløse i 1756.
Disse Bayere kan findes på min hjemmeside Aneopslag.dk

MVH
Lars Skovvang Larsen, Faxe
Venlig hilsen
Lars Skovvang Larsen, Faxe
www.aneopslag.dk

Jeanette Eggers

Takket været jeres informationer fik jeg gennembrud og nu ved at taste det hele ind på vores familie træ.
Tak af hele mit hjerte.
Uden jer vil jeg aldrig kunne spejle mig i mine aner. Jeg er jer dybt taknemlige. <3