*Forum spilleregler*...*Hvem er Rasmus Jensen?*

Startet af Hans Poulsen, 31 Aug 2011 - 16:55

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



*Forum spilleregler* har en bestemmelse, som kan være en anelse besværlig at administrere.

Reglen lyder således:

"Stil kun et spørgsmål ad gangen

Hvis du har flere spørgsmål, bør du oprette et indlæg for hvert spørgsmål. Det gør det både nemmere for dig at skrive en god og dækkende overskrift til dit indlæg og nemmere for den, der svarer".

Følgende er fra ende til anden et tænkt eksempel, som nemt kunne dukke op i en af DIS-grupperne:

"Rasmus Jensen blev 18.07.1818 gift med Marie Nielsdatter (+ sogn, tidsinterval, opslagsnummer etc.etc.)

Jeg har svært ved at finde ud af Rasmus Jensens identitet, da der fødes to Rasmus Jensen'er samme år i samme sogn".

(Så følger indlæg på indlæg, der ender med at pege på den rigtige Rasmus og hans familiemæssige baggrund.

Flere af indlæggene svinger ind over Marie Nielsdatter, og det viser sig, at hun og hendes baggrund også byder på en række vanskeligheder).

Er det her, at tråden skal afbrydes, for blot at begynde en ny tråd, der har *Marie Nielsdatter* med i overskriften, eller bør man køre Rasmus og Marie videre i én tråd?

Mærkeligt nok synes jeg, at problemet/situationen - for mig i hvert fald - er af nyere dato, som jeg ikke tidligere har ofret mange tanker på - nok fordi jeg har holdt mig til én tråd.

Hvad kan anbefales - underforstået, at jeg naturligvis gerne vil vise lydighed mod spillereglerne.

Venlig hilsen
Hans




Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Steen Møller Pedersen

Jeg har svært ved at se problemet.
I dit tænkte tilfælde er der da vist ikke stillet mere end 1 spørgsmål.
Du vil gerne finde Rasmus Jensens identitet.
Hvilke andre spørgsmål ligger der i det?

Hilsen
Steen Møller Pedersen
http://www.steenmp.dk/family

Hans Poulsen



Hej Steen

Tak for dit indlæg.

"Flere af indlæggene svinger ind over Marie Nielsdatter, og det viser sig, at hun og hendes baggrund også byder på en række vanskeligheder".

Tråden handler om Rasmus Jensen og hans identitet, og den afklares, men undervejs er der uklarheder også om Marie Nielsdatter.

Skal de uklarheder gennemgås i Rasmus Jensen-tråden, eller skal der oprettes en ny tråd om Marie Nielsdatter - evt. med en henvisning til Rasmus Jensen-tråden?

Det var kernen i det, jeg skrev i første indlæg.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Poul Bæk

Citat fra: Hans Poulsen Dato 31 Aug 2011 - 18:46

Tråden handler om Rasmus Jensen og hans identitet, og den afklares, men undervejs er der uklarheder også om Marie Nielsdatter.

Skal de uklarheder gennemgås i Rasmus Jensen-tråden, eller skal der oprettes en ny tråd om Marie Nielsdatter - evt. med en henvisning til Rasmus Jensen-tråden?


For mig vil det være helt naturligt at fortsætte diskussionen om Marie Nielsdatter i den allerede oprettede tråd. Uklarhederne om Marie Nielsdatter dukker op undervejs og er affødt af en tidligere diskussion, og skulle du til at oprette en ny tråd, ville det (som du selv er inde på) ikke være utænkeligt, at du ville være nødt til at bede nye læsere om først at læse den gamle. Med en enkelt tråd er alle relevante oplysninger samlet ét sted, og der kunne jo komme nye informationer, som kaster nyt lys over ægtefællens baggrund. Så undgår man at skulle springe frem og tilbage mellem trådene.

Hvis du derimod fra starten havde spørgsmål om såvel Rasmus Jensen som Marie Nielsdatter, kunne der måske være en vis ræson i at oprette to separate tråde. Alligevel ville jeg ikke protestere, hvis du skulle beslutte dig for at lave én tråd om ægteparret.

Venlig hilsen
Poul Bæk

Mogens Pagh

Hej Hans.

Jeg forstår godt - og er sådan set enig med Steen. Der blev bedt om hjælp til klarlæggelse af Rasmus Jensens identitet, og hans identitet bliver fastlagt.

Opstår der så uklarheder vedr. Marie Nielsdatter undervejs, må man, efter min opfattelse, starte en ny tråd.

Men bortset fra det forstår jeg godt dit problem, og jeg har da flere gange hjulpet i en tråd, hvor der opstår tillægsspørgsmål, som måske nok skulle stilles i en ny tråd, men som kunne besvares nemt og hurtigt i et enkelt indlæg, hvilket jeg så har gjort.

Så min konklusion må være, at hvis der er tale om nye spørgsmål, som kan medføre flere undersøgelser med flere indlæg, måske fra flere hjælpere, så må man oprette en ny tråd.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Mogens Pagh

Venlig hilsen
Mogens Pagh
Jyderup

Hans Poulsen



Hej Mogens

Hvis dine spørgsmålstegn betyder, at du venter på svar fra mig, kan jeg kun beklage, at det ikke er kommet - endnu.

Tråden er ikke særlig gammel, og inden længe havde jeg tænkt mig at slutte den for eget vedkommende og ved den lejlighed takke dem, ikke mindst dig, Mogens, for de reaktioner, den havde affødt.

Du hører fra mig. Det lover jeg.

Med venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen



Det er naturligvis moderatorerne, der beslutter, hvornår en tråd skal sluttes, og den gode regel har jeg ingen tanker om at søge ændret.

Nu er denne tråd blevet godt 14 dage gammel, og tiden er inde til, at jeg vil lægge den bag mig, men forinden vil jeg gerne takke dem, der er kommet med bidrag.

Ikke uventet peger svarene en anelse i hver deres retning, og det var samme fornemmelse, jeg selv havde, da jeg indledte tråden.

For fremtiden vil jeg holde mig på dydens smalle sti og gøre som hidindtil: Rette mig efter den vejledning, moderatorerne giver i indledningen til de forskellige fora.

Tak for interesse og deltagelse.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag