Aarhusgade,københavn omk 1900 tallet

Startet af Alana sørensen, 29 Aug 2011 - 21:22

Forrige emne - Næste emne

Alana sørensen

ved ik om det er det rigtig sted at poste det her spørgsmål, hvis det er forkerte sted så mange gange undskyld.

jeg har fundet noget familie på omtalte gade hvor der er nogle børn,som jeg gerne vil finde døbt,hvilken kirke/kirker vil være det mest sandsyndlige for de kan være i når de bor på den gade?

på forhånd mange tak  ;)

Mvh
Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lissa Pedersen

Hej Alana,

Ifølge www.fogsgaard.org:

Kvarter: Udenbys Klædebo

Sognetilhør i 1890: Sankt Jakobs
Sognetilhør i 1918: Sion, Davids

Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: Ø
                  Politikreds: 7
                  Forsørgelsesdistrikt: 1
                  Værgerådskreds: 11

Ændringer:
1889. Fortunasgade ændret til Aarhusgade

Mvh Lissa


Alana sørensen

Hej Lissa

rigtig mange tak for din hjælp :D og for Linket som er blevet gemt hvis lign. sker igen.
kendte slet ik siden,så den skal jeg da lige kigge igennem ;D

Mvh
Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg

Lissa Pedersen

Hej Alana,

Man kan bl.a. også finde dødsfald i København fra 1893 - 1923.

Kender du forresten også Politiets Registerblade: http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&view=politsearch&Itemid=29&lang=da - hvor du kan søge efter folk i København fra 1890 - 1923. Der står bl.a.:

"Dette website indeholder en digital version af Københavns politis registerblade, som blev ført fra 1890-1923. Registerbladene er den første centrale personregistrering af hele befolkningen i København, og er en forløber for Folkeregistret. Der findes i alt 1,2 millioner registerblade".

Mvh Lissa

Alana sørensen

#4
Hej Lissa

ja jeg sad lige og prøvede mig frem med en af mine slægtninge som jeg ved døde i kbh og fandt hende os, "Nielsine Jørgensen f sørensdatter/sørensen, født i 1829 i ødsted,Vejle amt, men det var så www.fogsgaard.org jeg fandt det på,
kiggede så på politis registerblade hjemmeside som jeg kendte i forvejen men tak alligevel for Linket+info :), der fandt jeg så ingenting, men skal lige kigge lidt mere på det med lidt frisker øjne  :D

for der er måske flere døde end jeg i første omgang troede imed hun hjælper sin ældste datter med at passe en af sin yngere døtres børn, hendes yngere datter og mand kan være døde da jeg finder børnene sammen hos mormor+moster i flere folketællinger, men ja det kan jo os havde andre oversager, men spændene er det da at komme en tur til kbh efter at havde beskæftet sig i de mindre byer end til nu.

men en ting er da sikkert,kommer ik til at kede mig de næste pr dage :)

Mvh
Alana
Med Venlig Hilsen
Alana Sørensen
4760 vordingborg