Søger Agnes Emilie Eriksen f. 16/9 1885 Jelling Sogn, Vejle

Startet af Lykke Harndahl Claville, 26 Aug 2011 - 21:04

Forrige emne - Næste emne

Lykke Harndahl Claville


Hej derude

Jeg leder efter oplysninger om følgende pige;

Agnes Emilie Eriksen (Erichsen) f. 16/9 1885 Jelling sogn, Vejle

forældrene er Gjæstgiver Jacob Thomsen Erichsen og hustru Maren Petersen .... Jacob dør 13/11 1889 i Horsens, Vor Frelser sogn. Maren findes efterfølgende i FT 1890 på Broegaard, Harte sogn, Vejle amt sammen med sine to børn Agnes Emilie og Vilhelmine Ferdinandine - de har midlertidigt ophold hos søsteren til Maren, deres egentlige bopæl er Horsens.

Efter 1890 kan jeg ikke længere finde Maren eller hendes børn.

Agnes Emilie Eriksen finder jeg dog i København i 1909, hvor hun føder en pige på fødselsstiftelsen (Grethe Leonora Erichsen) den 12 sept. 1909 - ved fødslen er der registreret at hun er bosat på
Olf. Fischers Gade 54, 1.

Grethe vokser op i Jelling Sogn, Vejle hos plejeforældre (Jørgen Søren Laursen og Marie Louise Josephine Eugenie Jensen Rosenlund) Plejeforældrene død henholdsvis i 1876 (Jørgen) og 1937 (Marie) - selv dør Grethe i 1943 på Epidemisygehuset i Odense, efterladende sig tre mindre børn og en ægtemand.


På foranledning af det mellemste barn, forsøger jeg nu at hjælpe med at finde hans mødrene ophav, idet han kun var 6 år da hun døde.

Venlig hilsen
Lykke Claville



Lykke Harndahl Claville

Hej Mette

Dem havde jeg ikke set - mange tak for fremsendelse

Agnes bliver altså i København i årene frem .... men bliver hun mon gift og får flere børn? og hvor er hendes moder og søster?

Hilsen Lykke

Mette R Francke

#3
Hei

Jeg sjekket henne i FT 1916 ( adressen pgb i 1915).

AO FT 1916 -København . Njålsgade oppslag 246.

Ingen barn , men ( ???? Eriksen ? ) født 1875 står også der.

Mette
Mette R Francke

Karina Tybring Hansen

Hej Lykke...

Hun er i 1921 på den adresse som er opgivet i 1920 - Skt. Annæ Plads nr. 13 - opslag 19

Venligts Karina

Lykke Harndahl Claville


Hej Karina

mange tak for opslaget ...... jeg vil forsøge at lede i kirkebøgerne efter hende (evt. vielse, børn samt dødsfald)


Er der nogen som støder på moderen Maren Eriksen f. Pedersen eller søsteren Vilhelmine Ferdinandine Eriksen modtages alle oplysninger gerne.

Venlig hilsen
Lykke Claville



Mette R Francke

Hei

Når er Maren og Vilhelmine født ?

Er begge født i samme sogn som Agnes Emilie ?

Mette
Mette R Francke


Lykke Harndahl Claville


Hej Mette

Maren Eriksen f. Petersen er født den 29 okt. 1857 i Egtved sogn, Vejle amt

Vilhelmine Ferdinandine Eriksen er født i Vejle den 6 dec. 1887


Jeg har fundet ud af, at Vilhelmine bliver viet d. 24 november 1906 i Horsens, Vor frelser. Gommen hedder Adolf Vilhelm Emanuel Schneidermann - der står yderligere en navn efter, tror det er hans opholdssted, men jeg kan ikke tyde det.


Med hensyn til stedet og manden i København hvor Agnes tjente/arbejdede, giver jo ikke oplysninger om, hvor hun er at finde efter 1921.
Ved at søge på selve bygningen Sct. Annæ Plads 13, kan man læse, at den er blevet restaureret i perioden 1921-23 ..... hvilket også passer sammen med, at Agnes måske er flyttet.

Modtager dog stadigvæk gerne oplysninger omkring hende og hendes familie

Med venlig hilsen
Lykke Claville

Anne Mortensen

Du skriver:

Med hensyn til stedet og manden i København hvor Agnes tjente/arbejdede, giver jo ikke oplysninger om, hvor hun er at finde efter 1921

Det kunne det måske gøre - har forsøgt at følge ham via FT på  diverse adresser for at se om Agnes var fulgt med, så alle oplysninger kan måske bruges.

Og Agnes var ikke fulgt med.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770