Ellen Larsdatter Ods Vig/Højby

Startet af Vesla Andreasen, 26 Aug 2011 - 16:34

Forrige emne - Næste emne

Vesla Andreasen

Jeg har Rasmus Larsen gift med Ellen Larsdatter 3 juli 1734 i Holbæk, Ods, Højby 1700-1799
opslag 113 tv.
Jeg kan ikke lige fange hvor hun kommer fra, men går ud fra at hun er fra Højby.
Hendes Far er Lars Jensen.
Hun er  født ca. 1720 og enke 67 år i FT. 1787 i Højby, hvor hun bor hos Jens Nielsen og er enke efter 1. ægteskab og opholdende.
Nogen har skrevet 1710 og 1713 men det passer ikke efter FT.
Er der nogen der ved hvor hun er født og død i kirkebogen?

Med venlig hilsen Vesla Andreasen

Flemming A. Aasklint

#1
Hej

Hun kommer fra Nacke(Nakke,Rørvig Sogn)
tienende Leutnant Suchou i Højby.
--

Jeg tror du har fat i en forkert Ellen Larsdatter i 1787.
Hende i Folketællingen 1787 - 67 år, er formentlig
hende der er gift 1744 i Højby( 1700-1799,Opslag 347)
med Niels Pedersen.
Mvh.
Flemming Aasklint
4500  Nykøbing Sjælland

Lis Holm

Hej Vesla,
Ellen Larsdatter og Rasmus Larsen er mine tip4oldeforældre.

Jeg har ikke Ellens fødsel og død, men Rasmus døde 5.maj 1776 ( AO Vig 1773-1814,#24, yderste kolonne). Han var husmand og hjulmand i Vig. Så mon ikke hendes død kan findes enten i Vig eller Højby?

Parret fik 9 børn, hvoraf 1 døde som 2-årig og 1 døde som 6- årig.

nr. 7 i rækken Anne Cathrine Rasmusdatter er min ane, gift med Ole Hellesen i Højby.


vh
Lis Holm 2730  :)


Vesla Andreasen

Hej Flemming tak for svaret, Jeg havde regnet med at der stod Nacke, men kunne ikke finde hvor det var, og om det med løjtnanten hørte med.
Da jeg var på google og fandt nogen der var i familie med dem, stod der 1710 og 1713, men der var også en FT fra 1787 med, og det passede jo ikke rigtigt sammen, for så ville Ellen  kun være 14 år da hun fik det 1. barn, derfor kunne det ikke passe.

Og Lis, det er da irriterende når man ikke kan finde deres fødsel og død.
Jeg har Rasmus fødsel vielse og død.
Jeg har alle deres børn fra dem jeg fandt på google, men ingen har noget om Ellen.
Jeg er i familie med det sidste barn, Maren Rasmusdatter døbt 8 juli 1753 død 27 aug 1831.

Tak for hjælpen jeg må prøve at gå det hele igennem igen.

Hilsen Vesla