Arent, Arendt, Ahrendt

Startet af Lene Holm Hansen, 26 Aug 2011 - 16:22

Forrige emne - Næste emne

Lene Holm Hansen

Arent, Ahrent og Ahrendt fra Nørup, Skærup, Horsens m.m.

Ahrendt kan staves på mange måder. Jeg er absolut nybegynder på området, men er startet på min mands familie, for at finde ud af, hvor hans mellemnavn Ahrendt stammer fra. Jeg har undervejs fundet ud af, det kan staves på flere måder, og at det kan være både fornavn, mellemnavn og efternavn. Min svigerfar hed også Ahrendt samt hans far igen, som var

Peter Ahrendt Hansen, maskinarbejder født i Tørring i 1903, død ca. 1974 i Horsens , gift med Anna Christoffersen, (staves også på mange måder)1899 – 1950,  født i Horsens.
Peters bror hed Erne? Født 1905

Deres far hed Hans Ahrent Hansen, født i Eltang i 1873 død 1941, gift 1. gang med Else Marie Rubensen, 2. gang med Margrethe Christoffersen. Hans var lokomotivfører.
Hans´ bror,som hed Ruben Hansen, kan jeg ikke finde ret meget om. Han er også født i Eltang, men i 1871. Det ser ud som om, han har fået ændret navn undervejs og har fået tilføjet Ahrendt.

Hans og Rubens far var Johan Vilhelm Hansen, født i Nr. Bjert i 1844, død i 1929 i Skærup. Han var amtsvejmand og senere graver ved Skærup Kirke, hvor han også begraves. Hans 1. kone hed Birgitte Kathrine Kristendatter, 2. kone hed Kirsten Marie Hansen.
Johans brødre var Arent, Christen, Rasmus.

Johan Vilhelm Hansens og brødres far var Hans Arentsen, daglejer i Tørrild, Randbøl født i 1811, død i Eltang 1891. Hans kone var Birgitte Kathrine Kristendatter. Hans´ bror hed Arent Hansen og var født i 1814 i Nørup.

Deres far var Arent Hansen, var født 1 1784 i Nørup og gift med Ane Kathrine Rasmusdatter?
Han havde mange søskende: Margrethe Susanne 1782, Johanne Marie 1790, Vilhelmine 1793, Cathrine 1796? ( alle Hansdatter) Og tvillingerne Mads og Hans født i 1800 døde i 1801.