Hvordan gør man et link "klikbart"?

Startet af Hans Poulsen, 01 Nov 2010 - 14:03

Forrige emne - Næste emne

Hans Poulsen



"I denne gruppe kan du hente hjælp og gode råd, hvis du har problemer af teknisk art".

Det hænder, at jeg efterlader et link i en tråd, hvor jeg har svaret på et indlæg, og hver gang gør jeg det klikbart ved at anbringe et < i begyndelsen af linket og et > i slutningen, men den sørgelige historie er, at der er intet, der klikker for modtageren.

Er der en fidus?

Venlig hilsen
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Leif Sommerdal

Prøv at trykke på den lille globus og skriv mellem de 2 [] og [], hvor der står
][url][/url]

Med venlig hilsen
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jens Peter Lieberkind

Hej Hans

Hvis dit link starter med http:// eller bare www. bliver det helt automatisk til et link uden at du skal gøre noget!

Dog kan der være problemer hvis adresserne f.eks. indeholder æ, ø eller å eller forskellige andre tegn, og desuden kan man godt nogle gange ville gøre linket pænere at se på. Se her hvordan det kan gøres.

Mvh.
Jens Peter

Anne Mortensen

#3
Jeg lærte det også ved at spørge og det virker.
Blot skal man være nøjagtig når man har kopieret et link og skal have Sæt ind  placeret mellem
de 2 gange url
---------------------------
Har prøvet når det går galt og  så bliver linket ikke klikbart.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hans Poulsen



Hej Leif

Tak for dit svar.

Nu forsøger jeg mig først med din vejledning og bruger linket til AneEftersøgning

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,2.0.html

Nu er jeg spændt på, om det lykkes - eller om det klikker for mig.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Poulsen

#5

Hej Jens Peter og Hej Anne

Leifs vejledning førte til det ønskede resultat - og da mit stakkels hoved kun kan rumme én løsning, tør jeg ikke prøve (at huske) også dit råd, Jens Peter, men jeg takker dig for dit svar.

Ligeledes tak til dig, Anne, for dit indlæg.

Med venlig hilsen til jer alle tre
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lissa Pedersen

En anden måde at gøre det på, er at markere med curseren den tekst/de ord, man vil have lavet clickbare, og SÅ trykke på den lille globus, f.eks. dis-danmark.dk.

Mvh Lissa

Hans Poulsen



Tak. Lissa, for dit venlige råd. Jeg har dog besluttet mig for Leif-metoden, da jeg ikke kan administrere to. Så galt står det til hos mig.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Lissa Pedersen

Det er godt med dig Hans, men når du nu får øvet dig nok på Leif-metoden, og kan bruge den med lukkede øjne og hænderne på ryggen, så kunne du jo prøve mit forslag 8) ... god fornøjelse.

Hilsen Lissa




Anne Mortensen

Dette bliver en prøve på Lissa råd

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true

Jeg tror det virkede og hvis det gør er det jo nemmere.
-----------------

Ja det gjorde - langt bedre - tak.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Leif Sommerdal

Hej Hans,

Godt at det lykkedes.
Jeg siger altid, at man skal kravle før man kan gå, så jeg er helt enig i din beslutning om at du skal mestre den ene metode før du begiver dig ud på andre.

Der findes som regel mange løsninger til et problem. Vi tvinges derfor til at vælge den, der falder os nemmest og mest intiutiv.

Med venlig hilsen
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)