charlotthøj

Startet af Kirsten Mathiassen, 26 Aug 2011 - 12:53

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Mathiassen

Jeg mangler oplysninger og evt. billeder af gården charlottehøj århus mark.
Den var i nogle år ejet af min oldefar Jens Mathiassen til hans død i 1910 og før da drev han detailhandel i ejendommen Vesterbro 60 århus..
    Hans hustru Ane Johanne født Jespersen d. 25-10 1852 i Vrold af Jesper Sørensen og hustru Ingeborg Sørensen ( som jeg også er gået i stå med) boede der endnu en tid alene med børnene inden hun flyttede til Hansbrogesgade 15 i århus og boede der til sin død?
  Håber nogen kan hjælpe.
                                             mvh. Kirsten Mathiassen

Lene Søgaard Pedersen

Hej Kirsten

Prøv om ikke nærmeste arkiv har værket "Danske gaarde" stående, det findes i flere udgaver med nogle år imellem, det har jeg haft meget glæde af i mine "gaardhistorier" da der ofte er omtalt tidligere ejere og vist du er heldig et billede af gården.
Du kan jo også prøve Slægtsgårds arkivet på Gl. Estrup eller Luftfotoarkivet.

Venlig hilsen Lene

Kirsten Mathiassen

Ja, det vil jeg prøve, Tak for oplysningerne, som er en god hjælp. mvh. Kirsten

Elin Madsen

Hej Kirsten

Jesper Sørensen og Ingeborg Sørensdatter er mine tipoldeforældre. Jeg har meget materiale om dem. I flere led til 1600-tallet.
Du må gerne maile privat til mig.

venlig hilsen
Elin

Kirsten Mathiassen

Det lyder rigtig rigtig godt. Der er mange spørgsmål der trænger sig på, og sikke en masse søgen jeg kan spare--så du hører fra mig via mail.. På forhånd tak.
                                                                                        mvh. Kirsten.