Flere svar kan være . . .

Startet af Thomas Kryhlmand, 26 Aug 2011 - 10:27

Forrige emne - Næste emne

Thomas Kryhlmand

Jeg har skimmet denne del om det nye forum, men ikke fundet svar på mit problem.

Jeg forsøger mig som tyder. Og abonnerer på den respons, der måtte dukke op i kølvandet på det forslag, jeg har lagt ind i 'Hjælp til tydning'.

Som oftest kommer der så en mail, der slutter således: Flere svar kan være postet, men du vil ikke modtage flere beskeder før du har læst emnet.

Men hvordan kan 'systemet' vide, om jeg har læst emnet eller ej? Jeg kan finde funktionen 'markér ulæst', men ingen, hvor der står 'markér læst'.

Som oftest har jeg rent faktisk læst det svar, mailen refererer til. Men modtager ikke yderligere besked(er).
--
Et eksempel (af mange):

I går gav jeg et forslag til tydning på denne tråd http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=19238.new;topicseen#new

Inger Buchard fulgte op med et indlæg, som jeg modtog besked om pr. mail - med den obligatoriske tilføjelse 'Flere svar kan være postet osv. Jeg læste Ingers indlæg - men det opdagede 'systemet' ikke. Så jeg fik ikke nogen mail , da opgavestilleren takkede for tydningen.

Meningen med abonnementet er jo netop, at man ikke behøver at læse hele forum-forsiden igen og igen for at finde eventuel respons.

Der er sikkert en logisk og letforståelig forklaring på mit problem. Men som digital analfabet har jeg ikke fundet fidusen.

Venlig hilsen

Thomas

Er forklaringen, at man skal være logget på, for at ens læsning af en besked bliver registreret? Ville jo i grunden være meget logisk, når man 'slutter modsætningsvis' i forhold til funktionen 'markér ulæst' . . .  tilføjet, derfor:

Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Thomas Kryhlmand Dato 26 Aug 2011 - 10:27
Er forklaringen, at man skal være logget på, for at ens læsning af en besked bliver registreret?

Ja. Hvordan skulle systemet ellers vide om du har læst det eller ej.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thomas Kryhlmand

#2
Når man er digital analfabet tænker man jo ikke så vidt, Arne.  Men jeg er da flov over at have stillet spørgsmålet.

Til gengæld vil jeg opfordre til, at abonnements-ordningen føres tilbage til 'gamle dage', hvor man fik en mail med advis - uanset antallet af svar.

For mit vedkommende er det hæsligt bøwl at logge på: Kastet frem tilbage mellem forum-siderne,  ulidelige beskeder: 'Internet Explorer kan ikke vise websiden' - derfor ofte gentaget brug af refresh-knappen'.

Så jeg vil gerne nøjes med det besvær, når jeg selv har et indlæg på bedding.

Venlig hilsen

Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Henrik Poulsen

#3
Hej Thomas...

Tjek dine profil indstillinger.

Det er i øvrigt noget vrøvl med hensyn til login. Det fungerer fint. Opgrader din IE og/eller sæt den i kompatibilitsmode. Det ville i øvrigt være smart om DIS automatisk tvang IE i kompatibilitetsmode, men det kræver selvfølgelig noget kodning.

Ellers må det være din internet forbindelse.



[vedhæfting slettet af admin]

Arne Feldborg

Citat fra: Thomas Kryhlmand Dato 26 Aug 2011 - 11:24
Til gengæld vil jeg opfordre til, at abonnements-ordningen føres tilbage til 'gamle dage', hvor man fik en mail med advis - uanset antallet af svar.

Det er jeg ret sikker på de fleste brugere gerne vil have sig frabedt som en generel ordning.

Men som Henrik nævner, det kan du faktisk selv bestemme.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thomas Kryhlmand

Det var bestemt med en betænkelig mine, jeg lagde billet ind et forum, hvor 90% af kommunikationen er sort snak for mig.

De seneste indlæg har da også forstærket mit indtryk af, at DIS Forum har udviklet sig til et elitært projekt, der går hen over hovedet på mig. Desværre - tror jeg - også på mange af de brugere, jeg støder på i anden sammenhæng. Læs: Hjælp til tydning.

Men 'brugerindflydelsen' er jo på plads og i orden. Den omfatter bare hverken 'Ane i Kæret' - eller mig.

Det lever jeg med. Og lukker hermed dialogen på denne tråd.

Venlig hilsen

Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Thomas Kryhlmand Dato 26 Aug 2011 - 12:52
De seneste indlæg har da også forstærket mit indtryk af, at DIS Forum har udviklet sig til et elitært projekt, der går hen over hovedet på mig. Desværre - tror jeg - også på mange af de brugere, jeg støder på i anden sammenhæng.
Det håber jeg bestemt ikke du har ret i, og jeg tror det heller ikke

Både antallet af daglige indlæg, antallet af brugere, og antallet af nye brugere, fortæller også at det er en meget blandet brugerskare der er her i Forum.

CitatMen 'brugerindflydelsen' er jo på plads og i orden. Den omfatter bare hverken 'Ane i Kæret' - eller mig.
Den bemærkning er da vist lidt malplaceret lige netop i den her sammenhæng.

Har du ikke lige fået dit ønske opfyldt mht. de nævnte mails. Og endda fået oplyst, at det er noget du helt selv kan bestemme for dit eget vedkommende.?

Brugerindflydelsen er vel i orden for så vidt, at vi stiler efter at imødekomme entydige ønsker fra brugerne. Men det er jo også klart, at hvis brugerne har mange og modsat rettede ønsker, så kan vi ikke opfylde dem alle. Og vi kan ikke opfylde ønsker på grundlag af nogle få tilkendegivelser.

Men så er det jo da heldigt, at der nogle ting brugerne hver især helt selv kan bestemme.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Thomas Kryhlmand

Nå, jeg troede, jeg havde lukket dialogen.

Men mon ikke det er gået op for de fleste, at det bare er mig, der er for dum til at finde ud af det her. Det mener jeg at have erkendt undervejs her på denne tråd . . . .

Når jeg fx læser denne besked fra Henrik: Opgrader din IE og/eller sæt den i kompatibilitsmode. Det ville i øvrigt være smart om DIS automatisk tvang IE i kompatibilitetsmode, men det kræver selvfølgelig noget kodning. - får jeg det samme udbytte af budskabet, som hvis jeg læste 1. Mosebog på hebraisk.

Og det er jo hverken DIS' eller specifikt Henriks skyld. Blot mig, der er digital analfabet. Og altså, hvis man skal tro Arne, en af de få af slagsen. Dermed en undskyldning til 'Ane i Kæret' for min inddragelse af hende som led i min argumentation.

Så slutter vi . . . håber jeg.

Venlig hilsen

Thomas
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Thomas Kryhlmand

HURRAHHH - og undskyld jeg fremturer.

Men jeg blev altså så glad, da jeg modtog denne mail fra en navngiven person, hvis navn jeg naturligvis ikke gengiver:

Hej Thomas

Nu har du jo lukket din tråd, men jeg blev i helt godt humør af dit sidste indlæg. Humoristisk sans har du ihvertfald.

Bare en lille mail fra en af de mange, der heller ikke forstår de fine beskrivelser, der sommetider kommer i disse tråde.


Og nej, den kom ikke fra 'Ane i Kæret'

VH Ths.
Thomas Kryhlmand
tk@svenet.dk

Alice Wahlstrøm

Hej

Jeg får besked ved alle svar/ændringer (tager bare lidt tid), og dette er hvad jeg har gjort:

Tryk på PROFIL, så får man dette frem:

Profil Info
Generel Info
Vis Statistik
Vis Beskeder

Ændre Profil
Signatur
Udseende og layout indstillinger

Abonnement og e-mail <--Vælg denne
Personlige besked-indstillinger

Derefter ser siden sådan ud:

Profil
SMF tillader dig at få besked om svar på beskeder, nylige emner og forumannonceringer. Du kan ændre de indstillinger her, eller gennemse de emner og boards du abonnerer på.
X   Modtag forumannonceringer og vigtige beskeder med e-mail.
       Modtag kun besked for det første ulæste svar.
  X  Sæt abonnering til, når du poster et svar til et emne.
  X  Når der sendes notifikation ved et svar i et emne, sendes der post til din e-mail (svar venligst ikke på disse e-mails.)


Jeg har bedt om abonnement fra emner og boards, giv mig besked ved:
 
Her er der en "fald-ned" knap, hvor man kan vælge mellem 4 forskellige muligheder.

Jeg har vælgt "Svar og ændringer"
samtidig har jeg valgt at sætte hak i den 1. + 3. og den 4. mulighed

Håber at dette hjælper bare lidt :)

Alice