Danske Slægtsforskeres hjemmeside.

Startet af Hans Peter Christiansen, 01 Aug 2023 - 09:25

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Burde man ikke ende på Danske Slægtsforskeres hjemmeside https://slaegt.dk/

når man venstre klikker på logoet øverst til venstre? Under Hjem fanen.
Mvh HP

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Keld Sørensen

Helt enig - et klik på logoet er det samme som et klik på fanen HJEM - og burde være så man ender på https://slaegt.dk/ 

Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Kathrine Tobiasen

Forum har sit eget system, som er forskelligt fra resten af hjemmesiden. Det er nok derfor linket ender som det gør. Jeg ved ikke i detaljer, hvor bøvlet det er at koble disse to ting sammen, men skal da gerne indrømme, at det kan godt virke lidt forvirrende.

Til gengæld står der øverst til højre på siden med store, klare bogstaver: Besøg slægt.dk, som leder til forsiden
Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Keld Sørensen

Citat fra: Kathrine Tobiasen Dato 02 Aug 2023 - 23:21Forum har sit eget system, som er forskelligt fra resten af hjemmesiden. Det er nok derfor linket ender som det gør. Jeg ved ikke i detaljer, hvor bøvlet det er at koble disse to ting sammen, men skal da gerne indrømme, at det kan godt virke lidt forvirrende.

Til gengæld står der øverst til højre på siden med store, klare bogstaver: Besøg slægt.dk, som leder til forsiden
Ja, det må man sige (at Forum har sit ege system !) et system med mange unødvendigheder som giver anledning til en masse misforståelser - denne seneste opdatering har været en total fiasko !

Din sidste bemærkning med "Besøg slægt.dk" findes nu ikke på min side, og selv HVIS den fandtes, ville den være en misforståelse - det er jo NETOP det logoet er til ... det er som om der overhovedet ikke er TÆNKT, da denne 'opdatering' er blevet skruet sammen !
Mvh
Keld Sørensen
Web: kelds.weebly.com

Hans Peter Christiansen

"Besøg slægt.dk" findes heller ikke på min side.

Repulse_v1.0
Mvh HP

Karen Margrethe Schmidt

Samme her, måtte lige ud og kontrollere

mvh
Karen Margrethe Schmidt
Karen Margrethe Schmidt

Sebastian Bruun

Citat fra: Karen Margrethe Schmidt Dato 03 Aug 2023 - 08:58Samme her, måtte lige ud og kontrollere

mvh
Karen Margrethe Schmidt

Der er forskel på visningen afhængigt af hvilket udstyr man bruger. F.eks. om det er en  PC, en smartphone eller en tablet, fordi siden tilpasser sig skærmformatet.
På tablet/smartphone kan det også gøre en forskel om den holdes i landscape eller portrait (vandret / lodret).
Det er et valg designeren gør for at optimere visningen på de små skærme; og har ikke så meget med opdatering af forummet at gøre.

Om man ønsker, at et klik på logoet skal føre til forummets startside eller foreningens startside er en smags sag. 
Samme dilemmaer findes i mange netbanker: skal logoet føre til netbankens startside eller bankens hovedside?

Uanset hvad man vælger vil nogle foretrække at det var modsat. Det er en af de ubehagelige bivirkninger af at mennesker er forskellige..



 

Hans Peter Christiansen

#8
Jeg bruger PC med fuld skærm.
Mvh HP

Johnny Rose Larsen

Om teksten "Besøg slaegt.dk" er i øverste højre hjørne, afhænger af hvilket tema man bruger på hjemmesiden.
Repulse viser ikke denne tekst, men forum default gør.

Om logoet for Danske Slægtsforskere skal føre til forum eller til hovedsiden slaegt.dk er nok en smagssag.
(Som Sebastian Bruun påpeger).

Mvh Johnny
P.s. Jeg har ikke noget med designet af hjemmesiden at gøre.