Dødsfald i Aarhus

Startet af Christian Dalby Klem, 01 Nov 2010 - 01:17

Forrige emne - Næste emne

Christian Dalby Klem

Hvor findes der oplysninger på nettet om dødsfald i Aarhus for perioden efter 1920, helt aktuelt leder jeg efter dødsdag for skotøjsfabrikant  Andreas Severin Andersen, født 18/7 1867 i Glæsborg, sidst kendte bopæl 1925 : Villa Riisbo, Skovvej 32  Aarhus.

På forhånd tak

Christian

Mogens Fabritius

Måske... Men det nemmeste ville være at kikke i begravelsjournalerne på Erhvervsarkivet, eller spørge på Nordre-eller Vestre kirkegård, men det er tvilvsomt at de lige kan slå noget op, det afhænger af hvornår et gravsted er slettet. Hvis han er begravet der?
Endelig kan jeg jo kikke efter...
Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Christian Dalby Klem

Hej Mogens, jeg vil da være meget taknemmelig hvis du ville kigge efter da det jo ikke er så ofte jeg kommer til Aarhus.

Venlig hilsen
Christian

Mogens Fabritius

Hej... her et halvt foreløbig svar... Skotøjsfabrikant Andreas Severin Andersen, er død i 1935/1936. på grund tidspunkt dagen og misforståelser... fik jeg ikke protokollen, (bl.a. 75års regelen). Han står som #198 i bind/journal #255.. Mere følger... med venlig hilsen Mogens Fabritius..

Mogens Fabritius

Hej... det går helt skævt... Men Skotøjsfabrikant Andreas Severin Andresen, døde på missionshotellet i Vorbasse, 3 maj 1935. Hans bopæl i Århus var da Dr. Margrethesvej 8. Begravet Vestre kirkegård H # 341/43. Mere følger...
Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Christian Dalby Klem

Jeg glæder mig meget til at høre hvad du mere har fundet om ham, rygtet siger at han dødede hos en elskerinde som han havde foræret de fleste af sine værdier.
Står der også noget om hans hustru Rasmine og hvornår hun døde?

Venlig hilsen
Christian