Tydning af et par ord ved dåb i Simested 1 1845

Startet af Leif Starinsky von der Recke Bigler, 10 Mar 2023 - 19:24

Forrige emne - Næste emne

Leif Starinsky von der Recke Bigler

Link til kirkebog: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21584780#361983,70557083 Nr. 4 øverst, venstre opslag

Jeg kan simpelthen ikke tyde ordene mellem Søren Christensen og Sørensen i kolonnen Forældrenes navn osv. Og ordene lige efter hjemmedøbt er jeg også lidt usikker på. Ellers har jeg næsten tydet resten:

4 -
1845 d. 12te October -
Niels Sørensen -
den 30 October hjemmedøbt formedelst? sygdom?; bragt? i kirken d. 16 November -
Fruentimmeret Else Marie Nielsdatter af Simmersted og Ungkarl, Søren Christensen /:??? ??? Sørensens Søn / udlagt til Barnefader tjenende i Hverrestrup -
Pigen Mette Marie Nielsdatter af Simested, Pigen Mette Kirstine Sørensdatter fra Restrup; Ungkarl Christen Nielsen. Gårdmand Anders Gammelgaard, alle af Simmested.

Håber jeg kan få hjælp til tydningen af de sidste ord.

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry

Jørgen Thue Pedersen

1845 d. 12te October -
Niels Sørensen -
den 30 October hjemmedøbt formedelst Sygdom. bragt i Kirke d. 16 November -
Fruentimmeret Else Marie Nielsdatter af Simmested og Ungkarl, Søren Christensen /:entledigede Skolelærer Sørensens Søn / udlagdes til Barnefader tjenende i Hverrestrup -
Pigen Mette Marie Nielsdatter af Simmested, Pigen Mette Kirstine Sørensdatter fra Restrup; Ungkarl Christen Nielsen. Gaardmand Anders Gammelgaard, og Gaardmand Søren Østergaard, Alle af Simmested.
mvh
Jørgen

Leif Starinsky von der Recke Bigler

Til Jørgen

1000 tak for tydningen.

Mange hilsner
Leif
Leif Bigler
Forsker i slægterne Sihm, Vindum, Sejten, Bigler, Boysen, Beckmann, Starinsky, von der Recke m.fl.
Bruger MyHeritage, FamilySearch og Ancestry