Ulæst post siden sidste besøg

Startet af Simon Rix Holländer Jensen, 19 Aug 2011 - 19:09

Forrige emne - Næste emne

Simon Rix Holländer Jensen

Hej!

Jeg bruger, som andre, "Vis ulæst post siden sidste besøg"-knappen tit. Men efter jeg har logget på første gang er listen tom. Efter noget tid er der kommet nye indlæg ind, men de indlæg er skrevet EFTER jeg er logget på og indtil jeg tjekker listen.

Er det med vilje at der er ikke bliver gemt "ulæst post", mens man er logget af?
Eller er det kun ved mig det sker?

Arne Feldborg

Nu er der jo flere måder at få vist nye poster på. Og lige netop den du der nævner bruger jeg aldrig selv, så jeg kender den ikke så godt. Men jeg har lige kigget lidt på det, og jeg kan ikke helt gennemskue om det er en fejl (og i så fald om det har været sådan hele tiden) eller om det bare er teksten der er misvisende.

For mig at se sker der ihvertfald det, at du får vist de nye indlæg der er kommet siden du loggede ind. Og ikke som man ud fra teksten måtte formode, at få vist de nye indlæg der er kommet siden man sidste gang loggede ud.

Der er dog en lille kattelem du kan bruge (og det får mig tl at tro, at det måske er meningen det skal være sådan). Hvis du får beskeden:
Ingen ulæste emner fundet siden dit sidste besøg. Klik her for at prøve alle ulæste emner.  Så er sidste del af den linje et link der giver det resultat du forventer.

Er der andre der er stødt på det problemstilling og evt. ved hvordan det virker andre steder hvor man bruger samme software - og det skal naturligvis være lige netop den funktion, og ikke een af de andre der er til samme formål. Altså den "Vis ulæst post siden sidste besøg." der står lige under "Velkommen osv." når man er logget ind?
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Anette Korsgaard

Jeg er absolut ikke ekspert på området, men kiggede lige lidt på dokomentationen.... og
som jeg forstår dokumentationen på SMF så vises nye indlæg siden sidste besøg når man klikker på linket "Vis ulæst post siden sidste besøg". Ganske som man kunne forvente :-) MEN

Dette vil sandsynligvis kun virke hvis det tillades brugerne altid at være logget ind - og det er jo ikke tilfældet herinde. Når vi logger ud  tror jeg ikke der gemmes noget om hvornår vi sidst var på og dermed ikke noget "tidsstempel" som serveren kan bruge til at vise de indlæg, der er kommet siden vi sidst var her.

Bare mit bud på en forklaring af hvorfor det faktisk ikke virker med det link. Jeg synes det ville være rigtig dejligt hvis det kunne lade sig gøre at få det til at virke, men tror som skrevet ikke det er muligt med denne opsætning af forum.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

Arne Feldborg

Hej, tak for det. Det lyder som en meget sandsynlig forklaring.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Simon Rix Holländer Jensen

Okey Arne!

Jeg er meget hurtig med at skimte en side tekst igennem og så mister man jo nogen ting... Jeg har slet ikke lagt mærke til at det står der :P Men det vil jeg prøve næste gang.

Tak!

Henrik Poulsen

Citat fra: Anette Korsgaard Dato 20 Aug 2011 - 00:28
Når vi logger ud  tror jeg ikke der gemmes noget om hvornår vi sidst var på og dermed ikke noget "tidsstempel" som serveren kan bruge til at vise de indlæg, der er kommet siden vi sidst var her.

SMF virker kanske som teksten på linkene beskriver

• Vis ulæst post siden sidste besøg = ulæste indlæg siden dit sidste besøg, altså hvor du har været logget ud og til du logger dig ind igen. Der er tidsstempel! Logger du ikke ud vil alle nye indlæg blive vist.

og som Arne ganske rigtigt skriver, har man mulighed for at få vist alle ulæste indlæg.

Så Simon... det kan godt betale sig at læse hvad der står  ;)

Simon Rix Holländer Jensen

Det er jeg også begyndt på nu, Henrik ;) hehe

Tak for 'et! ;)