windows 7 og slægtsforskningsprogrammer

Startet af Lene Ekelund, 19 Aug 2011 - 16:02

Forrige emne - Næste emne

Lene Ekelund

Hej alle.

Jeg vil høre jeres erfaringer med div. slægtsforskningsprogrammer og windows 7.

Jeg bruger FTM og har haft mange problemer efter jeg har fået ny pc med windows 7. Min tålmodighed er ved at være brugt op.

Derfor vil jeg gerne vide om der er nogle programmer der virker uden problemer  sammen med windows 7

V H Lene

Lis Petersen

Hej Irene!

Jeg bruger Legacy med Windows 7 uden problemer.

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Bente Ougtvig Dyrstad

Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

Ivar Kjærgaard

Bruger selv FTM og Win7, og har ikke oplevet problemer. I FTMs forum kan jeg se, at der er problemer med at vise en slægtsbog, men på den anden side, er der en velbeskrevet - og ofte gentaget - workaround.

Hvor er det at skoen trykker?

Lene Ekelund

Hej og tak for jeres svar.

Legacy lyder som en mulighed.

Til Ivan: Jeg kan ikke gemme en pdf fil, så jeg kan sende en vedhæftet fil til min kære familie, der gerne vil se et stamtræ. Jeg synes jeg har prøvet alle de fif, der er givet om dette, men skidtet virker ikke. Jeg skal lige sige, at jeg ikke er nogen pc-haj, så et program skal bare virke uden bøvl.

V H Lene

Bjarne Møller

Skift til Legacy som også har et godt forum
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Simon Rix Holländer Jensen

Jeg har Windows 7 Premium, hvor Family Tree Maker kører uden problemer :)
Men jeg har så også den nyeste version, som er på engelsk.

Har du prøvet med diverse kompabilitetsindstillinger?

Jette Olsen

Hej Lene
Jeg har skiftet fra FTM til Family Tree Builder, fordi jeg ikke gad alle de krumspring der skal til for at få FTM til at virke under windows 7.
Samtidig blev jeg meget skuffet over at Ole Bielefelt ikke ønsker at give de danske bruger muligheden for at vælge seneste version af FTM i dansk udgave.
Jeg har læst om flere der er rigtig glade for den nye version på engelsk, og derfor syntes jeg det er meget ringe, at dem der ønsker og er glade for FTM stadig skal arbejde i en version fra 2006.
Venlig hilsen
Jette Olsen

Karin Jakobsen

Jeg bruger FTM og har ingen problemer haft.
Prøv og send en mail til Ole Bielefeldt, så får du al den hjælp du kan ønske dig.
ole.bielefeldt@adslhome.dk

Til Jette:
Det er ikke Ole Bielefeldts skyld, at det nye program ikke er på dansk - men FTM's, da de ikke vil udlevere programkoderne, så Ole kan oversætte det til dansk.

Ole arbejder ihærdigt på, at kunne levere programmet på dansk - så det er ikke hans skyld.
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Jette Olsen

Hej Karin

Jeg vil svare dig kort, og ønsker ikke at lave en diskussion. Men hvis du går ind og læser de gamle indlæg omkring FTM vil du møde mange diskussioner og i en af dem svare Ole at han vil ikke oversætte programmet så længe det er udskældt på andre sider.
I en af diskussionerne svare han også at vi kan lade være med at vælge win7 men sådan er det jo ikke når man køber en ny pc og det lavede jeg også et indlæg om, det blev dog slette af Ole inden det nåede i gruppen.
Nu har jeg valgt et andet program, men jeg håbede da dengang at vi som bruger af FTM kunne få valget imellem en version fra 2006 og så op til det nyeste.
Venlig hilsen
Jette Olsen