Söger Henry Vestertjele född i Hobro 1906

Startet af Mogens H Andersson, 30 Jan 2023 - 19:32

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej,

Nu söker jag Henry Vestertjele född i Hobro där han var bosatt större delen av sitt liv. Han var gift med Elisa Haxthausen som dog 1968.

Mvh

Mogens H Andersson


Mogens H Andersson

Tack Christian, men det är uppgifter som jag själv har lagt in på Family Search. De uppgifter som jag saknar är om det fanns några barn och uppgift om när han dog eller avgick med döden?

Med vänlig hälsning

Mogens

Bente Wanning

#3
Du fik Elisa´s dødsannonce tilsendt fra mig og der stod kun ægtefællen Henry nævnt.
Du fik mail fra mig.

Vielsen her nederst

https://www.danishfamilysearch.dk/churchbook/sogn35/churchlisting1738/opslag1316336 
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Mogens H Andersson

Bente Wanning,

tack, men jag saknar uppgift om eventuella barn och när Henry dog. På Rigsarkivet för Hobro slutar  döda män 1962 och han levde 1.1.1968 när hans fru dog.

Känner du till om det finns ett annat sätt att få reda på dödsdagen för en person som dör efter 1962?

Mvh

Mogens

Sebastian Nørgaard

Idet der ikke står andre navne en Henry på konens dødsannonce, kan det betyde at der ikke er andre slægtninge.
Altså med andre ord, ingen børn.
Mvh Sebastian

Mogens H Andersson

Hej,
Ja det tror jag också och enligt Rigsarkivet har de inte fått några barn åtminstone inte mellan 1937-1950 som jag har funnit. Återstår då när Henr dog...

Mvh

Mogens

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mogens H Andersson

Gitte,

Tack för hjälpen! Då är det bara resten kvar sedan är familjeträdet komplett! Det som är kvar handlar om släktingar på 1500-och 1600-talet...

Med vänlig hälsning

Mogens