Söger Börge Hold med föräldrar som gifte sig i Hobro 1938

Startet af Mogens H Andersson, 25 Jan 2023 - 19:32

Forrige emne - Næste emne

Mogens H Andersson

Hej,
Nu söger jag Börge Hold son till Viggo Georg Hold född i Hörby sogn, Aalborg amt 1903-1985 och Inga Vestertjele 1907 -1997. Föräldrarna gifte sig i Hobro kirke 13.5.1938.

Mvh

Mogens

Sebastian Nørgaard

Hej Mogens.
Jeg har sendt dig en privatbesked.
Mvh Sebastian

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Inger Toudal

Randers, Onsild, Hobro Købstad, , , [541], FT-1930, D8925
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Frederik Wilhelm Hold     13-sep 1862     G      Husfader      Pens. Banearbejder      Sall 
Petrea Hold     28-jun 1865     G      Husmoder            Hammel 
Viggo Georg Hold     26-dec 1903     U      Søn      Mekaniker      Hørby 
Metha Mariane Dusine Hold     20-jun 1901     U      Datter      Husassistent      Hørby 
Tecla Florina Hold     24-sep 1913     U      Plejedatter      Husassistent      Hørby 
NN     26-apr 1929     U      Barn            Taarbæk  [skulle være Rigshospitalet, København]

- Kildehenvisning: Opslag 1146
- Forhus/baghus: Haldbakken 2

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Inger Toudal

#4
Jeg ved ikke om det er den Børge, du søger efter.

Hvis nogen kan finde Viggo Georg Hold og hans hustru i FT-1940, kunne det måske opklares.

[Nogle informationer udeladt, husk svar i privat mail jfr. reglerne]

Meta Mariane Dusine Hold døde 11. marts 1936 i Hobro:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17123840#164152,27566071 - nederst, nr. 19

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Bente Wanning

Meta påkørt af tog og drengen henter hjælp.

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Mogens H Andersson

Hej,

Tack till alla som har hjälpt mig att finna familjen Hold och Vestertjele. Själv har försökt att hitta särskilt familjen Hold men att finna barnen har varit mycket svårt och  tidskrävande. Det förstår jag bättre nu när alla pusselbitar har fallit på plats.

Det återstår säkert en del mindre bitar och jag funderar på varför Börges mor födde honom på Rigshospitalet och inte i Hobro. Jag vet ju att det fanns en särskild ordning som innebar att ogifta mödrar fick föda sin barn på särskilda kliniker eftersom jag själv är född på en dylik klinik. Finns det någon som kan berätta mer om detta eller rekommendera en bok i ämnet så blir jag glad och tacksam.

Med vänlig hälsning

Mogens

Johnny Rose Larsen

Nogle indlæg i denne tråd er slettet jfr. reglerne for forum og henvendelse fra spørger.
Husk at svare i privat mail, da pågældende er født i 1929 og, ifølge det oplyste fra oprindelig spørger, er død i 2022.