My Family Tree - program, alt mistet efter strømafbrydelse

Startet af charlotte w vestergaard, 16 Jan 2023 - 08:41

Forrige emne - Næste emne

charlotte w vestergaard

Jeg har over 1300 personer i My Family Tree  programmet, udfyldt med billeder, links, biografier osv. osv,
Iaftes da jeg lukkede min PC gik strømmen, inden den var helt slukket, og da jeg her til morgen åbner min PC og programmet, er alle navne der, men det hele er ellers væk. Er der noget man kan gøre for at finde det hele frem igen? Der var flere års hårdt arbejde og alt hvad jeg havde lagt i den var tjekket for fejl osv. så jeg er bare grædefærdig...
Mvh. CHarlotte

Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Lis B. Jensen

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Hans Chr. Baagøe

Jeg har været ved at se på, hvor og hvordan programmet gemmer data. Så vidt jeg kan se, så gemmer den det hele i en enkelt fil, som du har valgt placeringen af. Inden du begynder på at reparere på tingene, bør du tage en kopi af filen, så du kan kopiere den tilbage, hvis noget går galt.

Så vidt jeg kan se, er er der måske hjælp at hente under "Tools", hvor der er et punkt "resolve missing files".

Hvis du har en ny sikkerhedskopi, så er det nok det nemmeste at lægge den ind, så er det kun de sidste dages arbejde, der skal lægges ind igen.

Hvis du er rigtig heldig, er det "kun" programmet, der fejler, så kan du nøjes med at installere det igen.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

charlotte w vestergaard

Tak for alle jeres svar :-) Jeg har en Ged.com fil jeg lavede for 4 mdr. siden, den har jeg nu lagt ind, og så er det arbejdet for de sidste 4 mdr. der er tabt, men værre hvis det var det hele. Der mangler så en masse med links og så har den blandet noget sammen med noget fra nettet, så  står på engelsk, f.ek. " This person is privacy-protected on WikiTree. If you did not add their information, do not share it with anyone." , og så mangler der en masse biografier jeg har siddet og lavet.
Virkelig noget rod, men jeg har i det mindste der også er reddet.
Jeg tror saimpelthen jeg tager et andet program, og så går dem enkeltvis igennem og lægger dem derind istedet, for ligenu er der både rigtige og forkerte oplysninger blandet sammen kan jeg se..
Heldigvis har jeg som en her skrev gemt en sikkerhedskopi under et andet navn, med den hvor jeg har alle navne og fødsel- samt dødsdatoer, og så må jeg bare igang.
Men tak for jeres hjælp.
Mvh. Charlotte