Konfirmation 1.4.1928 - Rønne Bornholm

Startet af Henning Olafsen, 10 Jan 2023 - 22:54

Forrige emne - Næste emne

Henning Olafsen

Hej!

Skal jeg tolke dette opslag (nr. 0 under nr. 29) som at barnet ikke er blevet døbt, men bliver det ved konfirmationen? Hvad står der især i feltet Anm. efter fødselsdata?

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117971#155201,25922156

Det er nok bedst med et PM svar, jeg mener ikke personen er nulevende, men ved ikke hvornår personen er død.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Ole Westermann


Henning Olafsen

Hej Ole!

Stor tak for din hjælp.
Jeg slog konfirmationen op fordi jeg ville være sikker på om det var et fællesbarn. Forældrene blev først gift i 1917, borgerligt. Ved vielsen oplyser man at faderen ikke har nogen egentlig trosretning og er udtrådt af folkekirken, konen er derimod medlem af folkekirken.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Henning Olafsen

Tak Inger!

Så også på fødselsopslaget. Men det tyder da på at manden så ikke er barnefader, når der henvises til § 11?
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Inger Toudal

#5
Du har vel slået hans fødsel op i Rigshospitalets kirkebog 1913 F - 1914 F, opslag 113.

- hvor der står: Skrift. Erkl. af 22/2 28 og Navngiv. i Rigshosp. 29/3 21.

Det fremgår ikke, om han først har fået moderens efternavn og derefter fået tilføjet stedfaderens efternavn 22. feb. 1928,
men det er en mulighed.

Hans fødsel og dåb er også registreret i kirkebogen for Rønne sogn:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17117971#155196,25920689 - se opslag 31, nederst

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Henning Olafsen

Inger!

Tak for link til Rønne, opslaget fra Rigshospitalet, brugte jeg en del tid på og så viste det sig at Ole medsendte link, så der kunne jeg have sparet lidt tid på eftersøgning.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.