Tolver Otto Kristensen f. 05081900 i Dråby sogn - hjælp til at finde ham i 1921

Startet af Per Kristensen, 19 Dec 2022 - 15:06

Forrige emne - Næste emne

Per Kristensen

Jeg oplysninger om, hvor Tolver Otto Kristensen befinder sig i 1921.

Jeg kan ikke finde ham i Folketællings-databasen for 1921, måske fordi det ikke er indtastet endnu?
Jeg husker, han fortalte, at han på et tidspunkt arbejdede på Østerbro station i København og at han også tog kørekort til motorcykel på Østerbro. Han har formodentlig boet i området.
Jeg har hans sidste kørekort og på det står der: Udstedt første gang i 1950, og der er ikke ret til at køre motorcykel, så det gamle motorcykel-bevis må være bortfaldet på et tidspunkt.
Han har ikke været soldat, idet han trak "frinummer".
Jeg ved, at han som ung også har været på et garveri i Odense på et tidspunkt, men der giver en søgning heller ikke noget resultat.

Men hvordan griber jeg min søgning mest praktisk an?
Jeg kan måske søge i de enkelte gader i København, men det virker helt uoverskueligt.
Kan man søge i politiets data om kørekortsudstedelse?

Er der nogen, der har gode råd til, hvordan jeg kommer videre?

Med venlig hilsen og på forhånd tak,
Per Kristensen


Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Få hjælp til opslag i FT 1940 på en adresse hos et MyHeritage medlem.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Fra aneguf over dødsfald

1900-08-05   1991-03-28   Tolver Otto Kristensen   Baggersvej 10   3300 Frederiksværk
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Vibeke Jespersen


I Tingbøgerne - bog nr 212 opslag 539, matr nr 12 C Vinderød by, Vinderød, køber Otto Christensen ejendommen den 23.3.1954 for kr 15.250.

Hvis du ser på Tinglysningen med log ind på Baggersvej 10, Frederiksværk under øvrige oplysninger - Indskannet akt kan du se en kopi af skødet ved salget den 1.12.2003, her er det Alice Mary Christensen, som sælger. Hun skriver skødet under i Struer.

God jul
Vibeke

Per Kristensen

Foreløbig tak for diverse indspark.

Britta Hansen: Desværre er dit link til 1925 og ikke 1921.  :)

Jeg har efterforsket, hvor alle Tolver Ottos 9 brødre befinder sig, i håbet om, at han ville opholde sig hos en af dem, men desværre uden resultat.

Karl Alfred Christensen:                       Præstøgade 3 tv   Kbh
Laurits Johannes do. :                         Skåninggårde, Dråby sogn, Fr.Borg amt
Ole Johansen:                                     Dr. Olgasvej, St. Hans sogn, Odense
Vilhelm Theodor Madsen Christensen:   Ingerslevsgade 144, 1  Kbh
Lars Peter Christensen:                        Schønbergsgade, Kbh
Karl Valdemar Christensen:                   Do.
Johan Ditlev Johansen:                        Dr. Olgasvej, St. Hans sogn, Odense
Hans Christensen:                               Skåninggårde, Dråby sogn
Kristian Martin Christensen:                 Alledragshuset, Jægerspris

Kan man forestille sig, at man er på rejse den dag folketællingen foregår, således at man ikke bliver noteret?
Eller skal man i princippet være et eller andet sted i en folketælling?

Er der mon chancer for, at jeg vil kunne finde nogle oplysninger i Rigsarkivet, der vil pege på, hvor Tolver Otto befinder sig omkring 1921?

Med venlig hilsen   :)
Per Kristensen