Fam. Jørgensen Flensborg 1860, Tersløse, Holbæk 1864, Lynge, Sorø 1883

Startet af Ole Selmer, 04 Dec 2022 - 21:01

Forrige emne - Næste emne

Ole Selmer

Godaften

I forbindelse med forsøg på udredning af 3 amerikanske DNA matches, hvor forbindelsen helt sikkert må gå gennem familien Jørgensen, som udvandrede til USA i 1883 har jeg brug for hjælp til at finde mere om familien, da jeg ikke finder forældrene i nogen folketællinger!

Den ældste søn Hans Peter er sandsynligvis født i Adelby ved Flensborg, da han er vaccineret af Duuberg, som også vaccinerede søsteren Sofia Dorthea, der i 1860 jf. hendes konfirmation i Flinterup. Den yngste søn Jørgen alias George blev født i Tersløse, Holbæk Amt 1864.

Tampen brænder netop i Tersløse, så jeg vil være taknemmelig for alle oplysninger om forældrene især, hvis der er nogen med abonnement på Archion, der kan finde Hans Peters og Sofie Dortheas fødsel i Adelby.

Med venlig hilsen
Ole Selmer

Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Inger Toudal

Sorø, Alsted, Flinterup, Kirke Flinterup By, et Hus, 5, FT-1880, C8990
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Kristian Jørgensen     48     Gift      Husfader, Husmand            Værslev, Holbæk Amt 
Katrine Smit     49     Gift      hans Hustru            Slesvig 

Hans Peter Jørgensen     21     Ugift      deres Søn, Træskomand            Slesvig 

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Selmer

1000 tak, så har jeg noget at lede videre efter. Og der er ikke langt fra Tersløse til Værslev

Mvh
Ole
Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Inger Toudal

Ved Hans Peders konfirmation 1872 står der i hovedministerialbogen, at han er født 28. juni 1858 i Adelby:

HM: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17224838#206142,39129535 - nr. 3

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ole Selmer

Tak, hvor lærer jeg meget :) Der havde jeg slet ikke tjekket.

Mvh
Ole
Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ

Inger Toudal

Kunne være husmand Christian Jørgensen, 31 år, med familie, der ankommer til Tersløse fra Jyderup 1. juli 1862:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943701#435986,79134146 - nr. 26

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal



Ewald Rettig

Mojn Ole,

se adelby. com

der er en Hans Peter Jürgensen f.28.06.1858
i Osbek/Flensburg med (Stammbaum paa tysk)
Osbek ligger i Adelby sogn.

VH Ewald

Ole Selmer

Tak alle 3

Ja, det er jo nok familien, der ankommer til Tersløse fra Jyderup. Jeg vil se om jeg kan finde dem ankommet eller afrejst fra  Jyderup.

Adelby.com er en fin hjemmeside, jeg vil dog i første omgang koncentrere mig om Christian Jørgensen, men sætter linkene ind på Cathrines og Hans Jørgens profiler til glæde for andre forskere.

Mojn  ;)
Ole

Venlig hilsen

Ole Selmer
Tjek gerne mit klikbare træ