Niels Peter Jørgensen af Vallekilde sogn

Startet af Mslj, 03 Dec 2022 - 23:15

Forrige emne - Næste emne

Mslj

Hej.

Jeg søger denne gang oplysninger om min tipoldefar.
Niels Peter Jørgensen født i vallekilde sogn 20. August 1858.

Han blev gift med Johanne Rasmine Davidsen F. 19. April 1876 i Vester Aaby sogn.
De blev gift i sankt Knuds sogn i Odense, 30 august 1897.

Deres søn Erhard, min oldefar er født i vedtofte sogn 25. Nov. 1898

Men hvor er Niels Peter Jørgensen død henne?
Og hvor er hans forældre?
Venlig hilsen
Maria

Slægten Steiner - slægten Michelsen - nyere Lind.

mariaslind@gmail.com

Inger Toudal

#1
Du har vel slået hans fødsel og dåb op i kirkebogen, så du har navnene på hans forældre?

Er det denne?

Holbæk, Ods, Vallekilde, Starreklinte Skoledistrikt, Skippinge By, En Gaard, 101 - F2, FT-1860, C7292
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Kirsten Pedersdatter     66     Enke      Aftægtskone. forsørges af Husfader            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Karen Rasmusdatter     34     Ugift      Hendes Datter            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Ane Marie Jørgensdatter     10     Ugift      Hendes Plejebarn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Niels Peter Jørgensen     2     Ugift      Hendes Plejebarn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt
Mette Christiansdatter     88     Enke      Aftægtskone. forsørges fra Svinninge Sogn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 

Fødsel: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943585#433801,79064625 - nr. 12

- arbejdsmand Jørgen Nielsens hustru Maren Rasmussen, Teglværket

Moderen Maren Rasmussen døde 20. dec. 1858, 35 år gammel:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943585#433813,79064930 - nr. 12

Holbæk, Ods, Vallekilde, Stareklinte Skoledistrikt. Stareklinte Bye, 35, en Gaard, 139, FT-1855, D7077
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jørgen Nielsen     32     Gift      Teglværksarbeider. Huusfader            Calundborg 
Maren Rasmusdatter     32     Gift      hans Kone            Her i Sogne

Ane Marie Jørgensdatter     5     Ugift      deres Børn            Her i Sognet 
Sophie Nicoline Jørgensdatter     1     Ugift      deres Børn            Her i Sognet 
Hans Larsen     67     Gift      Aftægtsmand            Bregninge Sogn 
Dorthe Jensdatter     65     Gift      hans Kone            Bregninge Sogn

Viet 4. okt. 1850:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943585#433809,79064863 - nr. 5

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Mslj

Hej Inger.
Undskyld det kunne jeg godt lige have sat ind. Det smuttede.
Det har jeg naturligvis :-)

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17119549#158341,26597574

Det er nummer 12.
Søn af Jørgen Nielsen og Maren Rasmussen
Venlig hilsen
Maria

Slægten Steiner - slægten Michelsen - nyere Lind.

mariaslind@gmail.com

Inger Toudal

#3
Han blev konfirmeret 1873 i Vallekilde:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21943585#433823,79065219 - nr. 3

Holbæk, Ods, Vallekilde, Starreklinte Skoledistrikt, Starreklinte By, Et Hus, 140 - F15, FT-1860, C7292
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jørgen Nielsen     37     Gift      Arbejder ved Teglværket            Kalundborg 
Ane Pedersdatter     23     Gift      Hans Kone            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Sophie Nicoline Jørgensdatter     6     Ugift      Deres Barn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Inger Kirstine Jørgensdatter     4     Ugift      Deres Barn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 
Udøbt pigebarn     1     Ugift      Deres Barn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt 

Holbæk, Ods, Vallekilde, Bjerresø, Hmd, 188, FT-1870, E0074
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Jørgen Nielsen     46     G      Huusfader      -      Kallundborg
Ane Pedersdatter     32     G      Huusmoder      -      Vallekilde Sogn. Holbæk Amt 
Niels Peder Jørgensen     11     U      Deres Børn      -      Vallekilde Sogn. Holbæk Amt 
Maren Jørgensdatter     10     U      Deres Børn      -      Vallekilde Sogn. Holbæk Amt 
Lars Peder Jørgensen     5     U      Deres Børn      -      Vallekilde Sogn. Holbæk Amt 
Jørgen Peder Jørgensen     2     U      Deres Børn      -      Vallekilde Sogn. Holbæk Amt

Holbæk, Skippinge, Bregninge, Bregninge Sogn, Eskebjerg By, Et Hus, 14, FT-1880, C5600
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:   
Jørgen Nielsen     57     Gift      Arbejdsmand            Kalundborg  
Ane Petersen     42     Gift      Hustru            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt  
Jørgen Peter Jørgensen     12     Ugift      Barn            Vallekilde Sogn, Holbæk Amt  
Søren Peter Jørgensen     9     Ugift      Barn            Bregninge Sogn, Holbæk Amt  
Inger Kristine Jørgensen     6     Ugift      Barn            Bregninge Sogn, Holbæk Amt  
Hans Henrik Jørgensen     4     Ugift      Barn            Bregninge Sogn, Holbæk Amt  
Trine Jørgensen     1     Ugift      Barn            Bregninge Sogn, Holbæk Amt  
Jens Peter Petersen     Under 1 år     Ugift      Plejebarn            Bregninge Sogn, Holbæk Amt  

Svendborg, Sallinge, Ulbølle, -, 85 B, 4, FT-1901, D6858
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Peter Jørgensen     18580820     G      Husfader      Mejeribestyrer      Bjerreslev Sjælland 
Rasmine Johanne Lauridsen     18760419     G      Syeriske            Vesteraaby Svendb A. 

Erhardt Emil Jørgensen     18981125     U      Barn            ...?? 
...?? Jørgensen     18780723     U      Slægtning            Breining Sjælland 
Dreng     19001221     U      Slægtning            Ulbølle Svendborg A. 

Jeg skrev lidt mere i mit foregående indlæg.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Hanne Elise Yndgaard

Jørgen Nielsen døde formodentlig i Bregninge 1886, død 16 december, begravet 23 december.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17114285#148569,24551954
nummer 12.

Erhards bror Hans Oluf Jørgensen flytter til Sjælland , Niels Peder og Johanne kan jo muligvis være flyttet med ham men jeg har desværre heller ikke fundet dem begravede..
Hvis du har brug for det har jeg Rasmines slægt bagud.
Venlig hilsen Hanne
Venligst
Hanne Yndgaard.

Mslj

Tusind tak Inger  :)


Hanne, det kunne da være spændende. Jeg har kun hendes forældre og hendes farfar så vidt jeg husker..
Venlig hilsen
Maria

Slægten Steiner - slægten Michelsen - nyere Lind.

mariaslind@gmail.com


Mslj

Hej John.

Tusind tak, det var givtigt.
Kan endda se der står at deres søn Erhard, min oldefar var slagtersvend
Det tror jeg slet ingen i familien aner noget om
Venlig hilsen
Maria

Slægten Steiner - slægten Michelsen - nyere Lind.

mariaslind@gmail.com


Inger Toudal

#9
https://dodsregister.dk/Infopage.aspx?id=2SOpDn2Um96IJhtO9K3+XA==

Detailoplysninger om afdøde
Fornavn RAS J
Efternavn JØRGENS
Pigenavn VALLEKI*
Køn Kvinde
Sidste bopæl Odense
Fødselsdag 19. apr 1876
Dødsdag 19. dec 1944
Død i en alder af 68 år
Civilstand Enke
Død hvor Odense
Dødsårsag Myocarditis acuta et chronica. Degeneratio myocardii
Dødsattest Udstedt af læge

Prøvede først at finde Rasmine Johanne under pigenavnet Davidsen, men det
lykkedes ikke, eftersom der er en fejl* i Sundhedsdatastyrelsens oplysninger.

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Hanne Elise Yndgaard

Skulle lige have en frokost overstået.
Jeg vil sammenfatte det jeg har i en mail/fil og prøve at sende oplysninger på din mail. Det tager lige lidt tid men du får lige dette:

Svendborg, Sallinge, Vester Aaby, Vester Aaby, en gaard, 2, FT-1880, b0246
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Davidsen     41     Gift     husfader, gaardmand          Krarup sogn, Svendborg Amt 
Kirsten Hansen     39     Gift     hans kone          Trolleborg sogn, Svendborg Amt 
Rasmus Jensen     17     Ugift     deres børn, tjener faderen          Trolleborg sogn, Svendborg Amt 
Jens Davidsen     11     Ugift     deres børn          her i sognet [Vester Aaby] 
Marie Hansine Davidsen     8     Ugift     deres børn          do [Vester Aaby] 
Laure Charlotte Davidsen     7     Ugift     deres børn          do [Vester Aaby] 
Konradine Erikline Davidsen     5     Ugift     deres børn          do [Vester Aaby] 
Rasmine Johanne Davidsen     3     Ugift     deres børn          do [Vester Aaby] 
Andrea Sophie Davidsen     1     Ugift     deres børn          do [Vester Aaby] 

Odense, Odense, Sankt Hans Landsogn, Skibhusvej, 9f, 70 F1, FT-1901, C4187
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Davidsen     27. marts 1838     Gift     Husfader     Fhv. Gaardejer. Kohold. Mælkesalg     Krarup Sogn, Svendborg Amt 
Kirsten [Davidsen]. født Hansen     11. april 1840     Gift     Husmoder          Trolleborg Sogn, Svendborg Amt 
Anna Davidsen     23. februar 1884     Ugift     Barn          Vester Aaby, Svendborg 

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17138167#180594,30645811
Hans Davidsen  død  nr 25




Svendborg, Sallinge, Krarup, Krarup, en Gaard, 25, FT-1840, C8979
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Madsen     63     Gift          Gaardmand      
Maren Christensdatter     50     Gift          hans Kone      
Karen Rasmussen     19     Ugift          Deres Børn      
Mads Rasmussen     18     Ugift          Deres Børn      
Rasmus Hansen     35     Ugift          Tjenestekarl      
Hans Nielsen     14     Ugift          Tjenestekarl 



Hans Davidsens far.

    
David Hansen     36     Gift          Væver      
Maren Nielsdatter     37     Gift          hans Kone      
Mette Cathrine Davidsen     4     Ugift          Deres Børn      
Hans Davidsen     2     Ugift          Deres Børn      
En Søn Som Ikke Er Døbt     1     Ugift          Deres Børn
Venligst
Hanne Yndgaard.