Johan Frederik Wilhelm Anton Seger samt kone efter 1801 Aarhus?

Startet af Karen Christensen, 03 Dec 2022 - 20:37

Forrige emne - Næste emne

Karen Christensen

Kære Forum

Håber at nogen kunne kaste lidt lys over hvor Johan Frederik Wilhelm Anton Seger og hans kone Maria Amalia Rudolphsdatter bliver af efter FT-1801 i Aarhus købstad

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=27381#27381,2919653

Aaen
nr. 95
109 Familie. Anton Segert, Husbonde, 38, begge i 1ste Ægteskab, Tambour ved 1ste Jÿdske Inf. Regiment
Anne Rudolfdatter, hans Kone, 30, begge i 1ste Ægteskab
Rudolf Antonsen, deres Barn, 4, ugift
Dorthea Antonsdatter, deres Barn, 6 ugift

De er viet 26 marts 1795 i Aarhus vor frue kirke
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128524#173497,29187477

De to børn jeg har kunnet finde i ægteskabet er:
Dorothea Johannesdatter (Seger) f. 26 Feb. 1795 Aarhus Vor Frue sogn +
Rudolf Antonsen (Seger) f. 4 marts 1797 Aarhus Vor Frue sogn

Dorothea Johannesdatter (Seger) er født 1758 i Aarhus Domsogn med far Rudolf Clausen og mor Anna Kirstine Nielsdatter. Hun bliver gift i Fuglslev kirke, Djurs Sønder 27 jan 1828 og kommer til at leve sit liv i Feldballe. Her dør hun 7 april 1842.
Rudolf Antonsen (Seger) ved jeg ikke hvor lander henne.

Jeg har uden held forsøgt at finde spor af de to efter 1801, men uden held.

Med venlig hilsen
Karen Christensen

Birte Wienecke

Er det ikke lidt vrøvl du skriver om Dorothea?
mvh Birte

Karen Christensen

Hej Birte

Det er muligt at der er sneget sig noget vrøvl ind. Kunne du sige mig hvor det er at det er gået galt?

Med venlig hilsen
Karen Christensen

Birte Wienecke

Hvem er født i 1758 og hvem bliver gift i 1828?
Dorothea Johannesdatter (Seger) er født 1758 i Aarhus Domsogn med far Rudolf Clausen og mor Anna Kirstine Nielsdatter. Hun bliver gift i Fuglslev kirke, Djurs Sønder 27 jan 1828 og kommer til at leve sit liv i Feldballe. Her dør hun 7 april 1842.
og har det noget med dit spørgsmål?
mvh Birte

Karen Christensen

Hej Birte

Du har ret, jeg fik vist lige rodet noget sammen der. Det er selvfølgelig Maria Amalia Rudolfsdatter som er datter af Rudolf Clausen og Anna Kirstine Nielsdatter og som er født 1758 i Aarhus domsogn.
Og det er datteren Dorothea Johanne Johannesdatter Seger f.1795 der bliver gift i Fuglslev.

Undskyld roderiet, det gik vist lige lidt for hurtigt.

Mit spørgsmål er hvad bliver der af Johan Frederik Wilhelm Anton Seger og Maria Amalia Rudolphsdatter efter 1801?

Med venlig hilsen
Karen