En hel familie flytter, Hvorhen? Måske Tyskland.

Startet af Grethe Gundersen, 30 Nov 2022 - 14:22

Forrige emne - Næste emne

Grethe Gundersen

Hej  :)

Kunne godt ønske lidt hjælp til at finde en familie i Århus.

Det er Emil Christensen født i Århus Domsogn 18. maj 1884. Han bliver malersvend og flytter til Berlin. Her gifter han sig med Hedvig Helene ?. De får en datter den 4. maj 1908 Elly Kate Christensen, Født i Berlin.
Den 19. sept. 1915. kommer de til Århus. De flytter ind i Fredensgade 31, hvor de bor nabo til hans søster og hendes familie. Deres forældre bor ovre i nr. 30. I 1925 dør deres far og alle tre familier flytter. Søsterens familie kan jeg finde men ikke Emils. De fik en søn 29. okt. 1916 Århus Domsogn, han skulle jo konfirmeres i 1930, jeg kan ikke finde hans konfirmation i Århus. I Århus Mandtalsliste for 1924 kan jeg se at familien har besøg af hendes mor og en anden tysk slægtning, så min tanke er jo om de er flyttet tilbage til Tyskland. Så er det jo nok Berlin de er flyttet til. I så fald er det så muligt at finde noget på dem dernede?

Venlig Hilsen
Grethe Gundersen  :)



Bente Wanning

1921 Århus Fredensgade 31 

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSL6-D3QT-S?i=1655&cc=2721601&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AQLG6-292G 


Emil C Christensen   Male   Fredensgade   18 Jul 1884   Married   Head   Head   19
   Hedvig Helene Christensen   Female   Fredensgade   30 Dec 1882   Widow   Wife   Wife   20
   Elly Kath Christensen   Female   Fredensgade   4 May 1908      Daughter   Daughter   21
   Knüd Børge Christensen   Male   Fredensgade   29 Oct 1916      Son   Son   22 
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inge Hedal

Hans dødsattest:
www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=19931956#313377,64148144

Mvh Inge

Grethe Gundersen

Hej  :)
Tusind tak for hjælpen. Jeg havde slet ikke tænkt den tanke at han kunne være død. Men det satte nogle andre ting på plads. Kunne jo godt tænke mig at vide hvad han var død af. Kan se at der var kommet en pige til i 1921, var ind og kikke efter hendes konfirmation, men den kan jeg heller ikke finde. Så jeg føler mig overbevist om at moren Hedvig Helene rejser tilbage til Berlin med de 3 børn.
Men endnu engang tak for hjælpen.
Venlig Hilsen
Grethe Gundersen  :)

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

På dødsattesten for Emil Christian Christensen, som Inge Hedal fandt, står der, at dødsårsagenn er Anæmia perniciosa,
dvs. perniciøs anæmi.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal