Wilhelmine Frederiksen og Peder Pedersen født hvor ?

Startet af Vibeke Jespersen, 30 Nov 2022 - 11:09

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Jespersen


Hej Forum

Carl Peder Pedersen er født 15.5.1848 i Kgs Lyngby. Søn af Peder Pedersen og hustru Wilhelmine Frederiksen, Vangede.
Kirkebog Gentofte sogn, Københavns Amt, 1838-1875 opslag 40 nr 28.

Carl Peder Pedersen dør den 28.3.1930 i Gishale sogn.

Ungkarl og tjenestekarl Peder Pedersen på Steenrød, Lyngby, 37 år, og pige Wilhelmine Frederiksen, 33 1/2 år, på Steenrød. Viet den 4.7.1847 Kgs Lyngby.
Kirkebog Kgs Lyngby, Københavns Amt 1844-1858 opslag 12, nr 9.

Hvis jeg søger på dem i Familysearch kommer det frem, at Wilhelmine Frederiksen er født 1814 i Lyngby, Randers Amt. Her kan jeg ikke finde hende. Men i Kgs Lyngby er der den 3.4.1814 født en Wilhelmine, datter af Carl Frederiksen og Barbera Nielsdatter.. men det kan vel ikke være hende jeg søger ?

Hvor er Wilhelmine Frederiksen og Peder Pedersen født.... og død?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Vibeke

Gitte Johansen

København, Sokkelund, Gentofte, Vangede Skoledistikt, et Huus, 1, FT-1850, C1722

Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Hans Olsen     49     Gift          Huusmand og Dagleier. Huusfader     Gladsaxe S. Kb. A. 
Karen Hansdatter     45     Gift          hans Kone [Hans Olsen]     Ramløse S. Kb. A. 
Ane Hansen     14     -          deres Børn [Hans Olsen og Karen Hansdatter]     her i S. 
Margrethe Hansen     11     -          deres Børn [Hans Olsen og Karen Hansdatter]     her i S. 
Karen Hansen     7     -          deres Børn [Hans Olsen og Karen Hansdatter]     her i S. 
Peter Petersen     39     Gift          Inderste og dagleier. Huusfader     Mehrn S. Præstø A. 
Vilhelmine Frederiksen     35     Gift          hans Kone [Peter Petersen]     Lyngby S. Kbh. A. 

Carl Petersen     2     -          deres Søn [Peter Petersen og Vilhelmine Frederiksen]     her i Sognet 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Jespersen


Hej Gitte

Tusinde tak  :)
Jeg kan se Wilhelmine er født i Lyngby, Kbh og ikke Randers.

Mvh
Vibeke

Inger Toudal

#3
København, Sokkelund, Lyngby, Lyngby, Et Hus, 153-3/3, FT-1855, C6955
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Peder Pedersen     47     Gift      Daglejer og Husfader            Lyngby Sogn, Københavns Amt 
Wilhelmine Frederiksen     42     Gift      Hans Kone            Lyngby Sogn, Københavns Amt
 
Carl Pedersen     6     Ugift      Deres Barn            Lyngby Sogn, Københavns Amt 
Marie Pedersen     4     Ugift      Deres Barn            Lyngby Sogn, Københavns Amt

København, Sokkelund, Gentofte, Jægersborg, 1 lyststed, ved Jægersborgn, 7, FT-1845, B2368
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Christian Broberg     70     Gift            grosserer, jordbruger      Hobro 
Anna Broberg f. Hejsel     72     Gift            hustru      Christiania ((Oslo) 
Anne Broberg     51     Ugift            barn      Christiania ((Oslo) 
Marie Kirstine Møller     39     Ugift            husjomfru      København 
Elklen Sophie Hansdatter     27     Ugift            tjenestepige      Sandby s. Præstø a. 
Karen Petersen     19     Ugift            tjenestepige      Frørup s. Odense a. 
Wilhelmine Frederiksen     33     Ugift            tjenestepige      Kgs. Lyngby s. Kbh.a.. 
Anders Andersen Beik (?)     24     Ugift            tjenestekarl      Bornholm 
Hans Christian Petersen     21     Ugift            tjenestekarl      Frørup s. Odense a.

København, Sokkelund, Lyngby, Kongens Lyngby, 1 gaard, 96, FT-1845, B3957
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Anders Jensen     34     Gift            gaardmand      Kgs. Lyngby s. Kbh.a. 
Johanne Marie Hansen     24     Gift            hustru      Kgs. Lyngby s. Kbh.a. 
- - - - - - - - - - [udeladt øvrige personer]
Peder Pedersen     35     Ugift            tjenestekarl      Søndern Mern Mern s. Præstø a.

København, Sokkelund, Lyngby, Kongens Lyungby, Blegegaarden i Lyngby, 53, FT-1845, B3957
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
- - - - - - - - - -
Jens Kristensen     38     Gift            vognmand      Egesborg s. Præstø a. 
Kirstine Hansen     38     Gift            hustru      Gladsakse s. Københavns a. 
Hanne Marie Jensen     7     Ugift            barn      Gladsakse s. Københavns a. 
Peder Pedersen     37     Ugift            tjenestekarl      Gentofte s. Kbh.a.
- - - - - - - - - - [udeladt øvrige personer]

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Vibeke Jespersen


Hej Inger

Tusinde mange tak for din store hjælp.
Nu har jeg meget, at arbejde videre med.

Mvh
Vibeke

Vibeke Jespersen


Jeg har et tillægsspørgsmål...

Vilhelmine Frederiksen, som jeg har fundet født i Kgs Lyngby, Københavns Amt, den 3.4.1814 - kirkebog fødte kvinder 1806-1826 opslag 33 nr 3, er datter af Carl Frederiksen og Barbera Nielsdatter, Raadvad - er det mon den rigtige Vilhelmine ?

Kan hun hedde Frederiksen til efternavn i 1814 når hendes far hedder Carl Frederiksen?
I kirkebogen er kun anført hendes fornavn  ;D

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh
Vibeke

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Jespersen