Hjælp til at finde ejendommen "Ved Stranden 44" i Assens By, Odense amt.

Startet af Jesper Møhlenberg Pedersen, 26 Nov 2022 - 16:24

Forrige emne - Næste emne

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej Forum.

Jeg har behov for hjælp til at finde ud af om min tipoldefar var ejer af ejendommen "Ved Stranden 44" i Assens By, Odense amt. Matrikelnr. 621a.
Er der mon en som har mulighed for at finde Realregister til skøde- og panteprotokol fra Assens by i Perioden omkring 1917. (1915-1920)

Har selv fundet frem til dette Link: http://ao.salldata.dk/index.php?type=bygning&n1=Odense&n2=B%C3%A5g+herred

Håber derr er nogen som har lidt mere held.

Min tipoldefar hedder Hans Pedersen, Lods ved Assens Havn
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen

John Damm Sørensen


John Damm Sørensen

tinglysning.dk kan man se, at lods Hans Pedersen i 1917 opførte en villa på matr. 621a.
Hans Pedersen fik tinglyst tilladelse til af aflede kloakken via havnens hovedkloakledning.

Hilsen
John

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej igen John. Jeg har lige logget ind på tinglysning.dk hvordan fandt du de oplysninger derinde?
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen

John Damm Sørensen

Hej Jesper,

Under øvrige oplysninger finde denne deklaration.

Hilsen
John


Jesper Møhlenberg Pedersen

Du er HELT FANTASTISK John :D  Det er guld hver, det dok du lige fandt frem til. Plus, at du lige har lært mig noget helt nyt. Sikke en God Lørdag, det lige blev. :)
Mvh Jesper
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen


Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej Bente :) Tusind tak for linket. Ja, det er utroligt heldigt at bygningen har overlevet i 105 år uden de store ændringer. Sjovt nok, har jeg igennem hele min barndom og ungdom, bevæget mig forbi adressen uden, at vide, at det faktisk var min tipoldefar der ophørte ejendommen. Sikke en udsigt min oldefar er vokset op med :) Men dengang var det nok ikke i så høj kurs, som det er anno. 2022.
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen

John Damm Sørensen

Huset, som det fremstår i dag, blev ombygget i 1967.
Du kan se byggesagen på Assens Kommunes byggesagsarkiv på weblager.dk.

Hilsen
John

Jesper Møhlenberg Pedersen

Hej John. Tusind tak for en hel ny oplysning. Det er meget interessant viden for mig!
Super overraskende, at man forsat kan blive introduceret for nye website, som er = nye værktøjer. Det er så opløftende, og giver "ekstra blod på tanden"

Mvh Jesper
Mvh. Jesper Møhlenberg Pedersen