Kolonien Filadelfia

Startet af Henning Olafsen, 22 Nov 2022 - 16:50

Forrige emne - Næste emne

Henning Olafsen

Hej!

Kolonien Filadelfia i Dianalund, har så vidt jeg kan se en egen kirke fra omkring 1903-1904.

Hvor kan man finde kirkebøger?

I sognene Tersløse og Sæby er der få sporadiske poster, men langt fra nok til hospitalets størrelse og antal patienter, så jeg formoder at der må findes kirkebøger fra Filadelfia kirke.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Inger Buchard

Kort til Kirken
https://www.korttilkirken.dk/kirkerK/kolfiladelfia.htm
siger
Kolonien Filadelfia Kirke hører under:
Tersløse Sogn
(med kirkerne: Tersløse, Skellebjerg, Niløse, Kolonien Filadelfia og Skovkirken)

Er der bid i Skellebjerg eller Niløse?

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Gitte Johansen

Der er da rigtig mange, der dør i Tersløse, der er fra kolonien???
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Henning Olafsen

Hej Inger!

Nej desværre ikke bid. I forhold til alle de sogne jeg har set i, virker det stadig som om at Filadelfia kirken, må have egen kirkebog.

Jeg kom på en anden tanke, omkring Rigsarkivet, AO. Førhen var der når man hentede Rønne ud over enesteministerielbog også en kirkebog ført af klokkeren, denne var ret værdifuld, idet klokkeren var bornholmer, præsten ikke. Disse bøger optræder ikke mere på AO. Om de kan findes på anden måde ved jeg ikke.

Jeg fik den ide, at se hvad Danske Slægtsforskeres lille bog (Sogn, Herred, Amt) viste, der er der faktisk under Holbæk Amt, skrevet Kolonien Filadelfia, men på AO er der ingen Koloni. Er der evt tale om at AO er begyndt på ikke at medtage visse materialer.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Henning Olafsen

Tak for jeres hjælp, det er nok Tersløse sogn, i det link Gitte sender, er der patienter også nogle der begraves på Kolonien Filadelfia kirkegård, så det tyder ikke på en anden kirkebog for koloniens kirke.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.

Lis B. Jensen

Hej Henning.

Det samme Gæder for Oringe i Vordingborg, der heller ikke har egen Kirkebog
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Lis Helleberg

Hej Henning,

Prøv evt. at kontakte Filidelfia koloniens museum. Måske kan de hjælpe dig på vej.

Mvh.
Lis
Area of interest: Thy, especially Vang, Thisted, Hillerslev, Hundborg

Henning Olafsen

Hej Lis og Lis!

Tak for jeres input. Jeg kan egentligt godt svagt huske, at Oringe ikke havde en egen kirkebog. Ud fra opslag i Tersløse, er jeg nu ret sikker på at Koloniens kirke ikke har egne kirkebøger. Når det ikke er tilfældet, må jeg bare konstatere at mit forsøg var en nitte. Jeg ledte efter en konfirmation, bare et svagt håb om at den kunne give et holdepunkt, men som sagt ikke bid.
Mvh. Henning Olafsen
www.olafsen.dk Slægtsside (TNG) Bornholm og Sverige og Andre steder.