Finde arvesag fra USA ca. 1950

Startet af Susanne Østergaard Christensen, 24 Okt 2022 - 11:55

Forrige emne - Næste emne

Susanne Østergaard Christensen

Hejsa.

Er det muligt, at finde noget på en evt. arvesag, hvor afdøde, døde i USA i 1950.

Eftersignede skulle min morfar og hans søskende havde arvet en afdød ugift onkel, Rasmus Jørgen Pedersen, som boede i Rockfield, South Dakota.

Hvor vil proceduren have været, når det drejede sig om sig om en udenlandsk arvesag. Og kan man evt. finde noget om sagen.
Afdøde var født på Langeland og bosiddende i USA i næsten 60 år. Alle hans søskende er døde. Og der er kun 4 nevøer/niecer i Danmark, og 2 nevøer/niecer i USA tilbage.

HIlsen
Susanne Østergaard Christensen

Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Jeg havde en arvesag fra Minnesota. Jeg meldte mig ind i en Minnesota gruppe på Facebook og her fik jeg så god hjælp at jeg modtog sagens dokumenter og endda nekrolog. Det var min farfar og hans 2 kusiner som tilsammen arvede omkring 36.000,00 dollars. Jeg tænker om du kan gøre det samme bare for South Dakota. Er det korrekt Rasmus jeg har fundet, så står der han levede hele sit liv i South Dakota.
God jagt i arve sagen.
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

Census 1900 arbejder Rasmus som landbrugsmedhjælper hos sin broder Hans og hans kone i Clay county SD. Rasmus kom til Amerika 1893.
nr 7 - 8 og 9 i link


https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-6PQ9-ZSK?i=6&cc=1325221&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3AMMRS-MX2

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Bente Wanning

7.10.1896 ansøgning om statsborgerskab i South Dakota - han er single - I census 1910 - 1920 - 1930 - 1940 er han ugift.
288 venstre side øverst

https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3QS7-L9WY-DFD?i=178&cc=2078640&personaUrl=%2Fark%3A%2F61903%2F1%3A1%3A6ZDP-RHGL   

Name   Rasmus J Peterson or Petersen
Naturalization Date   7 Oct 1896
Naturalization Place   Clay, South Dakota, United States
Birth Date   1872
Birthplace   Denmark
Event Type   Naturalization
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Susanne Østergaard Christensen

Hej Bente.

Ja det er den rigtige Rasmus Jørgen Pedersen.

Mange tak for statsborgerskabet. Den havde jeg ikke.

Jeg er ikke på facebook, så den mulighed har jeg ikke.
Min mor mener, at hendes far engang har fortalt, at han arvede en onkel i USA. Nu var min mor kun 4 måneder gammel da Rasmus Jørgen døde, så hun husker i sagens natur ikke ham eller nogen arvesag :)

Men ved du hvordan produceren ville have været.
Hvordan fandt de frem til min morfar og hans søskende her i Danmark.
Er det gået igennem det officielle Danmark, eller er det bare via advokater.

Hilsen Susanne


Med venlig hilsen

Susanne Østergaard Christensen

Bente Wanning

Jeg ved ikke hvordan familien i Danmark blev orienteret om arven. Men justitsministeriet og retten måske?

Og igennem det amerikanske justitsministerium
Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -