Ønsker hjælp til et tysk ord

Startet af Michael Blæsberg-Knudsen, 29 Sep 2022 - 09:59

Forrige emne - Næste emne

Michael Blæsberg-Knudsen

Hej.
Ved en ejendomsoverdragelse fra 1912 er i betingelserne et ord, som jeg ikke kan tyde i ejendommen grundakter, Løjt sogn: "2. in Garten bis zum 1. November drei ....Häuser mit ....stehen zu lassen".
Teksten er vedhæftet.

På forhånd tak.
Michael

Inger Buchard

Bienenhäuser mit Bienen

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Michael Blæsberg-Knudsen

Mange tak, Inger.

Bedste hilsener
Michael

Michael Blæsberg-Knudsen

Inger, du har jo stor indsigt i hvad de sønderjyske arkiver indeholder.

Når man læser de sønderjyske grundbøger og -akter for at følge ejerrækken af en ejendom og så f. eks. læser videre i de oplysninger, som kan findes på tinglysning.dk, så er der ofte et længere slip mellem hvor grundbogen afsluttes og de oplysninger, som kan findes på tinglysning.dk.

Ved du hvor man kan finde information om en ejendom i den mellemliggende periode?

På forhånd tak.
Michael

Inger Buchard

Det ved jeg faktisk ikke, men søgeordet 'tingbog' på DAISY kombineret med som eksempel Sønderborg gav

Fra vis infotekst   Til   Arkivskaber vis infotekst      Arkivserie vis infotekst
1927   1999   Retten for Sønderborg Købstad, Sønderborg Købstads Tinglysning      Omskrevne tingbogsblade
1927   1999   Retten for Sønderborg Købstad, Tinglysningen      Omskrevne tingbogsblade
1927   1999   Retten for Sønderborg Købstad, Tinglysningskontoret      Omskrevne tingbogsblade
1993   2009   Retten i Sønderborg      Tingbogssystemet vedrørende fast ejendom
1927   1999   Retten i Sønderborg, Retten i Sønderborg, Tinglysningsafdelingen      Omskrevne tingbogsblade
1927   1999   Retten i Sønderborg, Sønderborg Tinglysning      Omskrevne tingbogsblade
1927   1999   Retten i Sønderborg, Tinglysningsafdelingen i Sønderborg      Omskrevne tingbogsblade
1927   1999   Retten i Sønderborg, Tinglysningskontoret      Omskrevne tingbogsblade
1788   1867   Sønderborg Amtsret      Tingbog for Als Sønder Herred med Kegnæs Birk

Lukker det hullet?

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Michael Blæsberg-Knudsen

Hej Inger.

Det kunne det bestemt godt ske at gøre. Endnu engang tak!

Bedste hilsener
Michael