Ejendom på Sattrupvej i Østbirk

Startet af Steen Riis Thomsen, 27 Sep 2022 - 14:22

Forrige emne - Næste emne

Steen Riis Thomsen

Hjælp ønskes til at finde køb og salg af ejendommen Sattrupvej 35 i Sattrup by, Østbirk sogn, Voer herred, Skanderborg amt. Jeg er desværre helt novice med ejendomme.

Min oldefar Jens Peter Thomsen ser ud til at have ejet ejendommen jf. Historiske kort på nettet, Sogneprotokol for Østbirk sogn side 305 og 306.

Ved hans død i 1958 gætter jeg på at han har ladet sin søn Anders Thomsen købe eller arvet ejendommen for den må være solgt 5/10-1959 jf. den Digitale tingbog
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=538526#538526,9557696

PS Jeg har som barn været på ejendommen masser af gange og min oldefar var landsbysmed i landsbyen.
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Kurt Dahl

Øverst på ejendomssiden står der omskrevet d. 25/2 1974, hvilket vil sige at der ligger et gammelt tingbogsblad (omskrevne tingbogsblade). Du kan fremsøge det i samme arkiv i Daisy: https://www.sa.dk/daisy/daisy_forside - Horsens Byret tinglysningen, men det er muligt at det endnu ikke kan læses online.
Venlig hilsen

Kurt Dahl

Steen Riis Thomsen

Tak for svaret, er der ingen muligheder for at søge online?
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Kurt Dahl

Angående de omskrevne tingbogsblade så er der endnu ikke muligt at fremsøge disse online. Men det er muligt at du kan få hjælp via realregisteret for Voer-Nim Herred, hvori Østrup findes. - Se linket:
https://www.sa.dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=&b=&c=Voer+herred&d=1&e=2022&f=&g=&h=&ngid=523086&ngnid=523088&heid=8286366&henid=8286366&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=
Venlig hilsen

Kurt Dahl

Steen Riis Thomsen

 :) :) :) :)Mange tak for svaret, det vil jeg studere meget nærmere
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234

Britta Hansen

De omskrevne tingbogsblade for Horsens By- og Herredsret, Tinglysningen ser du her

Arkivserie: Omskrevne tingbogsblade (1970 - 1997)
Arkivskaber: Horsens By- og Herredsret, Tinglysningen
Arkivinstitution: Landsarkivet for Nørrejylland
Medietype: Original, Papir m.m.
Beskrivelse fra/til: Matrikelnummer (Ejerlav, Matrikelnummer, Litra)
Indhold fra: Østbirk 4 a
Indhold til: Østbirk 41 a
Pakkens Nr: 2011-766
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Steen Riis Thomsen

Mange tak for svaret :) :) :), jeg har dog følgende spørgsmål:

Findes der ikke omskrevne tingbogsblade for perioden efter 1940 idet jeg ved at min Oldefar Jens Peter Thomsen ses i FT 1940 i Aalestrup og at han må have købt ejendommen Sattrupvej 35 efter 1940. Jeg har et foto af mig selv og min farmor taget på ejendommen i 1953.
Med venlig hilsen
Steen Riis Thomsen
DK- 2660 Brøndby Strand
steen@bist.dk
Hjemmeside: bist.dk
DIS medlem nr. 2234