problem med Nordeas hjemmeside

Startet af Else Skovbo Jensen, 25 Aug 2022 - 21:32

Forrige emne - Næste emne

Else Skovbo Jensen

I flere måneder har jeg uden problemer kunnet bruge de forskellige sider om slægtsforskning på min computer, men jeg kan ikke logge på min bank. undtagen på KONTO-KIK. Nu har jeg fået installeret mitID, men det hjalp ikke på problemet. Jeg kan logge på min bank på min mobiltelefon, men der er felterne så små, at jeg har svært ved at ramme.
Jeg bruger EDGE  som browser. Kan det evt. have betydning, hvilken browser der anvendes. Jeg har også prøvet firefox.

Hvad kan grunden være ?

På forhånd tak.
Else
           

Britta Hansen

Jeg er sikker på, at Nordea har en hot-line, du kan ringe til og få hjælp til netbanken.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Hans Chr. Baagøe

Det bør ikke have betydning med browservalg, når din browser er mellem de mest anvendte, og slet ikke, hvis du ikke har ændret på sikkerhedsindstillingerne. Hvis cachen bliver fyldt for meget, så er der funktioner, der stopper med at fungere. Det er typisk banksider og andre sider, hvor der også er høj sikkerhed og som fungerer nogenlunde på samme måde, der stopper med at fungere som de første.

I Edge kan du tømme cachen under "Indstillinger" (de tre prikker øverst til højre).
Derefter vælges "Persondata, søgning og tjenester"
Under punktet "Ryd browserdata" -> "Ryd browserdata nu" trykkes på "Vælg hvad der skal ryddes"
Der er kun nødvendigt med "flueben" ved "Cachelagrede billeder og filer". Øvrige flueben rydder historik og andre ting, som ellers er en hjælp i den daglige brug.

Der er formodentligt mange data gemt i cachen, mængden kan godt være i GB-størrelsen. AO's billeder er noget det, der fylder godt. Når lageret er tømt, vil der være 1 MB tilbage i lageret.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe


Else Skovbo Jensen

Tak til Britta og H.C. Baagøe.
Desværre har dine forslag ikke hjulpet på problemet. Jeg har tømt cache-lageret. Men jeg har fået kendskab til alt indholdet i indstillinger, som jeg aldrig før har brugt.!

Jeg vil forsøge at ringe til en evt. hotline .Der er en chatlinie, men det er svært at få noget fornuftigt ud af at "snakke med" en computer.

Venlig hilsen
Else