kan ikke finde en person i dødsregister

Startet af Grethe Gundersen, 24 Aug 2022 - 11:48

Forrige emne - Næste emne

Grethe Gundersen

Hej :)
Har en persons dødsdag fra kirkebogen, vil gerne se hvad han er død af, men kan ikke finde ham i registret. Er det forkert jeg søger?
Personen er https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=21502396#352022,70032402 nr. 34 Carl Frederik Vilhelm Hartvig
I Denne kasse søger jeg
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=18247157#231341,43847954
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=18247157#231341,43847985 Svendborg
Når han ikke står her, hvor kan han så stå? Han sejler, men han bliver begravet den 12 okt. 5 dage efter han er død, så må man vel gå ud fra, at han er død i Svendborg. Det kunne jo være en ulykke på skibet, vil det så stå et andet sted?
Vil også gerne høre, om det er muligt at man kan finde ud af hvilket skib han har sejlet med.
Venlig hilsen
Grethe Gundersen  :)


Grethe Gundersen

Hej Ole  :)
Tak for dødsannoncen, havde faktisk gået og tænkt idag om jeg måske kunne finde noget ved mediastream. Det kunne jo godt tyde på at der er sket en ulykke. Men så skal jeg have fat i en gammel Svendborg avis.
Jeg kunne nu stadigvæk godt tænke mig at vide hvad skib han sejlede med. Kan ikke finde ham i FT for 1890, det kunne måske tyde på han sejler udenrigs. Har for nyligt været inde på en hjemmeside, hvor skibe var registret og hvem der sejlede med dem, men kan ikke huske hvordan jeg blev ledt hen til den.  :-[

Venlig hilsen
Grethe Gundersen

Ole Westermann

Han kan jo lige så vel have været alvorligt syg af ex. kræft.

mvh Ole

Grethe Gundersen


Jo det er kun fordi der står efter 14 dages svære lidelser. Nå men det er nu heller ikke så vigtig.  :)

Aksel Koplev

Hej Grethe,

Jeg tvivler på at dødsfaldet er spektakulært på nogen måde: Hvis du kikker lidt mere i kirkebogen så kan du se at der faktisk at der faktisk ofte under anmærkninger, står noget dødsårsag. Se f.eks. nederst om det døde spædbarn, eller på næste side nr. 40, om et selvmord, her får vi endda vide at dødsårsagen er et revolverskud.

Med hensyn til at læse Svendborg avis, så kan man bladre i Mediestream. Når du åbner Oles link og så er der knapper til forige og næste udgave af avisen øverst til højre i billedet, så er det bare om at bladre 14 dage tilbage og læse fremad.

hilsen
Aksel

Grethe Gundersen

Hej Aksel :)

Det er ikke fordi jeg har troet at der var noget spektakulært ved dødsfaldet, undtagen at det jo ikke var af alderdom han døde ;).
Det var kun fordi der stod i dødsann. efter 14 dages lidelser, at jeg tænkte om det kunne ha været en ulykke. Men det er rigtigt, det behøver det ikke at ha været. Jeg vil  bare finde så mange oplysninger om de personer jeg arbejder med. Så er det jo ret irriterende at man ikke lige kan finde hans papir med dødsårsagen, men sådan er det jo bare.
Men jeg vil da lige prøve at gøre som du foreslår, gå 14 dage tilbage og se om der skulle stå noget, det må jeg indrømme at jeg ikke lige havde tænkt på :-[ :) Så tak for det.  :)
Venlig hilsen
Grethe Gundersen