konkurserkläring i 1795 i Köbenhavn

Startet af Inge Juech, 11 Aug 2011 - 16:21

Forrige emne - Næste emne

Inge Juech

Min tip-tip-tip oldefar Sancti Sanzini blev erkläret konkurs i 1795.(Marskandiser )
I hans egen forklaring den 31 jan.1795 nävner han at han har väret borger i 25 aar.
Jeg har endnu ikke opgivet haabet om at finde ud af hvornaar han kom til Danmark
og hvorfra i Italien.Er det muligt at finde optegnelser om registrering af en borger i 1770 i
Köbenhavn. Jeg har haft megen god hjälp undervejs,men det er ikke lykkedes at finde
ham endnu.Hvem kan hjälpe mig med at komme videre?

m.v.h.

Inge Juech

Hans Poulsen

#1
Hej Inge

"..Er det muligt at finde optegnelser om registrering af en borger i 1770 i Köbenhavn..".

Du kender vel denne her ft. 1787?

Masser at gå i gang med:

Samtlige personer i husstanden

København, København (Staden), Øster Kvarter, , Østergade 33, 5, FT-1787, C1091
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:

Sante Sarine 51  Gift Hosbonde Marschandiser  
Marie Sarine 35  Gift Hans Kone  
Teresia Sarine 12  Ugift Deres Barn  
Doncineche Sarine 8  Ugift Deres Barn  
Karl Sarine 4  Ugift Deres Barn  
Marie Sarine 1  Ugift Deres Barn  
Kirstine Hans Datter 20  Ugift Tieneste Pige

Hans datter. Havde han et ægteskab bag sig? Enkemand eller fraskilt, da  han traf den 16 år yngre Marie?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Inge Juech

Tak Hans,
Jeg har folketällingen og en masse andre ting.Men jeg har indtil nu ikke kunne komme tilbage til 1770.Haaber paa hjälp.
m.v.h.

Inge Juech

Inge Hedal

Hej
Øh..... Kirstine Hansdatter er hans tjenestepige - ikke hans datter. Bare ærgerligt, at hendes patronym er skrevet i to ord.
Du har ham ikke i 1770, men har du ham fra OE i 1771? Ellers er han her:
Kilde:  OE-1771
Mandens navn:  Santi Mandens erhverv:  Marchandr. [Marchandiser]
Mandens alder:  37 Mandens civilstand:  Gift
Mandens nr. ægteskab:  1 Mand død (ja/nej):  Nej
Hustru død (ja(nej):  Nej Hustrus alder:  24
Hustrus civilstand:  Gift Hustrus nr. ægteskab:  1
Sogn:  Øster Kvarter Herred:  København (Staden)
Amt:  København Stednavn:  06b
Indtastningsnr:  C6843 Løbenr.:  69
Mvh. Inge

Lis Holm

Hej Inge,

prøv Københavns Stadsarkiv:

http://www.ksa.kk.dk/finddinslagt/erhverv/borgerskab-og-nering/forside#borgerskabsprotokoller-1685-1932

Nu ved jeg jo ikke,om du har været igennem denne kilde..

vh
Lis Holm 2730  :)

Inge Juech

Tak Inge og Lis.

Det lyder godt med stadsarkivet. Nu har jeg brug for en der kan hjälpe mig og har mulighed for at kigge i Borgerskabsprotokoller og bilag til samme, i tiden fra 1727- 1857. Jeg bor i Sydslesvig og kommer ikke til Köbenhavn saa tit, saa det ville väre
en stor hjälp.

mvh.

Inge Juech

Lis Holm

Hej igen Inge,

håber, at der er en, der vil hjælpe dig - jeg har desværre ikke selv mulighed for det p.t.

Held og lykke!

vh
Lis Holm 2730 :)

Hans Poulsen



Hej Inge Hedal

Du sagde kun *Øh* én gang, men da havde jeg allerede selv sagt det et par gange eller tre, inden jeg skrev, som jeg gjorde.

Jeg *tror* mest på din udlægning og vil også helst dokumentere for den udlægning, men min slutlinje var mere tænkt som et, "Her er noget, du måske lige skal tjekke", til Inge Juech.

Venlig hilsen til jer begge
Hans


Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag